|
کدخبر: 31251

قطورترین درخت تبریز ۹۰ ساله شد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: قطورترین درخت این شهر با حدود ۴.۵ متر قطر بیش از ۹۰ سال عمر دارد و در چهار راه آبرسانی واقع است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، علی مدبر با اشاره به اجرای طرح شناسایی درختان دارای قدمت و کهنسال‌ترین درختان شهر برای نخستین بار در تبریز افزود: پس از درخت واقع در چهار راه آبرسان درخت دیگری در پارک ائل گلی به عنوان قطورترین درخت تبریز با عمر ۸۰ تا ۹۰ سال شناسایی شده است.

وی حفظ و نگهداری ویژه از درختان بالای قطر ۲ متر را از برنامه‌های این سازمان اعلام و اظهار کرد: تشکیل پرونده‌های گیاه پزشکی، ایجاد شناسنامه برای درختان و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص اهمیت حفظ و نگهداری از این درختان را از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز یادآوری کرد: در این راستا کمیسیون گیاه پزشکی راه‌اندازی شده و بدنبال ایجاد آزمایشگاه گیاه پزشکی با همکاری دانشگاه تبریز هستیم تا بر روی درختان معاینات فصلی انجام شود.

مدبر ادامه داد: خیلی از درختان سطح شهر نیاز به تزریق مواد آلی دارند که می‌توان کمبود این مواد را از طریق تزریق یا ایجاد چالکود تامین کرد.

وی آزاد‌سازی فضای اطراف درختان در معرض خطر، راه‌اندازی گروه‌های حفظ و نگهداری درختان و سرشماری درختان را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد.

مدبر با اشاره به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ سال از آخرین سرشماری درختان این شهر گذشته است، افزود: در آن سرشماری حدود ۶۰۰ هزار درخت سرشماری شده بود.

ارسال نظر