|
کدخبر: 31199

بازار فروش پرندگان در فریدونکنار تعطیل شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران کشتار بی‌رحمانه پرندگان مهاجر را در فریدونکنار نگران‌کننده برشمرد و گفت: برای نخستین بار بازار فروش پرندگان در این شهرستان تعطیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اضافه کرد: کشتار بی‌رحمانه و گسترده پرندگان مهاجر را در فریدونکنار شاهد هستیم ولی برخی آن را به معیشت مردم گره می‌زنند.

ابراهیمی کارنامی با عنوان اینکه ما با دوماداری مخالف نبودیم اظهارکرد: برخی‌ها که تریبون در دستشان بود اقدام به مردم فریبی کرده‌اند درحالی که با روش کشتار کرس و تور هوایی مخالف هسیتم.

وی شمار جمعیت فریدونکنار را ۶۰ هزار نفر و شمار دامگاه داران را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این شهرستان مردمان خوب و ساعی زندگی می‌کنند و متاسفانه بسیاری از برندهای فریدونکنار را درحال از دست دادن هستیم.

مدیرکل محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه محیط‌زیست برای ساماندهی بازار فروش پرندگان در فریدونکنار برنامه دارد تصریح کرد: برخی‌ها اجازه اجرای برنامه‌ها را نمی‌دهند و مانع تراشی می‌کنند.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه بازار فریدونکنار برای نخستین بار از ۱۴ اسفندماه جمع آوری شده و تعطیلی آن تا پایان نیمه اول فروردین ماه ادامه دارد گفت: بیشتر صیادان غیرمجاز در منطقه دارای پرونده هستند و برای همه مستندسازی و تامین دلیل شده است.

وی با اظهار اینکه پرندگان متعلق به همگان است تاکید کرد: چرا باید کاری کنیم که فرزندانمان چیزی جز عکس از این پرندگان مهاجر و زیبا نبینند و روش‌های جدید صید در فریدونکنار سابقه ۱۵ تا ۲۰ ساله دارد و محیط‌زیست به تنهایی قادر به ساماندهی این وضعیت نخواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه ۵۳ درصد ظرفیت و پست‌های این اداره کل خالی است گفت: با دست خالی و امکانات محدود نمی‌توان با متخلفان دارای امکانات و تجهیزات مدرن مقابله کرد و ما در این بخش نمی‌توانیم معجزه کنیم.

کاهش ذخیره منابع زیرزمینی

ابراهیمی کارنامی عقب ماندگی از مدیریت بخش آب را از چالش‌ها برشمرد و گفت: حدود ۴.۶ میلیارد مترمکعب استحصال آب در استان داریم که ۳.۶ میلیارد متر مکعب آن را مصرف می‌کنیم.

وی کاهش ذخیره‌های آب و منابع زیرزمینی را در استان نگران‌کننده برشمرد و گفت: در کل تاریخ مازندران برای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در شش شهر استان تصفیه خانه احداث شده است اما در دو سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است و برای ۱۲ شهر استان طرح فاضلاب شهری در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه چه بلایی بر سر طبیعت مازندران آورده ایم، تاکید کرد: اجرای پروژه‌ها در استان باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و عاقبت توجه نکردن به این پیوست سبب شده تا باوضعیت کنونی مواجه شویم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران ادامه داد: محیط‌زیست هم دغدغه توسعه و اشتغال را دارد اما نباید ظرفیت‌ها را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه گردشگری در استان مدیریت شده نیست گفت: اکنون برخی می‌خواهند راش‌های با قطر یک تا یک متر و نیم را قطع کنند تا جاده بسازند و چرا محیط‌زیست باید به عنوان مخل توسعه در استان شناخته شود درحالیکه بقیه به مسئولیت خود درست انجام نمی‌دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها