|
کدخبر: 31172

آزاد شدن ۴۳ هکتار اراضی ملی امسال در آستارا

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از آزاد سازی 43 هکتار اراضی ملی از دست متصرفان و توقیف 42 هزار و 198 اصله چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا ، نسرین غزنوی گفت: اراضی آزاد شده مربوط به روستاهای این شهرستان بود و در این رابطه در کل، 117 نفر دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شده است.

وی افزود: چوب آلات توقیف شده از نوع درختان جنگلی توسکا، ون و افراست و به همراه یک هزار و 920 کیلوگرم زغال قاچاق، توسط ماموران پاسگاه منابع طبیعی ایستگاه بازرسی محور آستارا - اردبیل از 31 دستگاه خودرو نیسان کشف شده است. چوب آلات و ذغال ها از شهرستان تالش به استان های شمال غرب حمل می شد و در این رابطه 53 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

غزنوی اظهار کرد: 2 واحد منابع طبیعی در منطقه بهارستان و بخش لوندویل آستارا از اراضی ملی صیانت می کنند و با توجه به فعالیت فقط 30 نیروی انسانی در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، مشارکت مردم در حفاظت از منابع ملی ضروری است. با توجه به توقف بهره برداری از جنگل های گیلان، زراعت چوب در اراضی ملی و مستثنیات استان اجرا می شود و در هفته منابع طبیعی امسال، 12 هزار اصله نهال رایگان توسکا، افرا، صنوبر و گردو توزیع و حدود 6 هزار اصله نهال در آستارا کاشته شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها