|
کدخبر: 30748

کاشت ۴۳ هزار اصله نهال در میامی

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری میامی گفت: به ‌منظور ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی ۴۳ هزار اصله نهال با مشارکت مردم در شهرستان میامی کاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، محمدعلی رضایی بیان کرد: برای گسترش فرهنگ منابع طبیعی بیش از۲۰عنوان برنامه در هفته منابع طبیعی اجرا می‌شود.

رضایی شعاراین هفته را 'منابع طبیعی، با مردم برای مردم' اعلام کرد وگفت: برنامه‌ها همزمان با نواختن زنگ سبز در مدرسه شهید باهنرآغازشده وکاشت و توزیع نهال، رژه خودرویی، برگزاری جشن طبیعت و همایش همیاران طبیعت ازدیگر برنامه‌های این هفته هستند.

وی با بیان این که پروانه ساخت سه بوستان روستایی صادر شده است، افزود: روستاهایی که آب کافی برای کاشت و نگهداری درختان دارند می‌توانند باواگذاری زمین و تحویل نهال ازطرف اداره منابع طبیعی نسبت به ساخت بوستان اقدام کنند.

رضایی گفت: درهفته منابع طبیعی سه هزارو۹۰۰ اصله نهال در ورودی شهر میامی به طول چهارکیلومتر در سه ردیف کاشته می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری میامی گفت: در ورودی شهرمیامی نهال‌های مقاوم به خشکی و مناسب با اقلیم از انواع سروها، اقاقیا و زبان گنجشک غرس می‌شود. حضوردرنمازجمعه، توزیع کارت همیارطبیعت، برگزاری جشن طبیعت، مانوریگان حفاظت و توزیع بروشور از برنامه‌های این هفته است.

هفته منابع طبیعی از۱۵تا۲۱ اسفندماه است.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود۴۰ هزار نفر در شرق استان سمنان واقع شده و ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار زمین زیر کِشت دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها