|
کدخبر: 30365

مراکز عرضه پرنده و ماهیان زینتی قزوین پایش زیست‌محیطی شدند

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قزوین از بازدید و پایش زیست‌محیطی مراکز عرضه پرنده و ماهیان زینتی و سایر حیوانات این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، جمشید کاووسی بیان کرد: در راستای اجرای قانون شکار و صید ماده ۲۵قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور پیشگیری از خرید و فروش و قاچاق حیوانات وحشی و پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها، موضوع پایش مراکز خرید و فروش پرندگان و مراکز نگهداری حیات وحش مستقر در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در هنگام پایش این مراکز توسط کارشناسان توصیه‌ها و تذکرات زیست‌محیطی مبنی بر خودداری در نگهداری هر گونه حیوان وحشی بدون اخذ مجوز، خرید و فروش برخی پرندگان و خزندگان که ممنوعیت دارند مانند لاک پشت و سمندر به عرضه‌کنندگان ارائه شد.

کاووسی اظهار کرد: با توجه به بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مراکز عرضه پرنده باید همکاری‌های لازم را داشته و ازخرید و فروش غیرمجاز پرنده‌ها خودداری کنند. در سال جاری به دلیل بروز بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین پروانه شکار صادر نشد و در کنار این از مردم نیز می‌خواهیم تا در این زمینه همکاری کنند.

رییس اداره محیط‌زیست شهرستان قزوین در ادامه از شهروندان و دوستداران محیط‌زیست طبیعی و انسانی خواست در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش، زنده گیری و نگهداری حیوانات و پرندگان مراتب را به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اطلاع دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها