|
کدخبر: 24302

واشنگتن تحریم شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست فوق‌العاده‌ سازمان همکاری اسلامی که به درخواست اردوغان برای حمایت از مساله فلسطین و قدس امروز در استانبول برگزار شد، تاکید کرد: هرگز در مرحله بعدی مذاکرات حضور واشنگتن را نخواهیم پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در افتتاحیه نشست فوق‌العاده امروز در استانبول برای حمایت از مساله فلسطین گفت: آمریکا از طرح ظالمانه انگلیس برای مصادره اراضی فلسطینی‌ها به نفع اسرائیل حمایت کرد و اکنون ده‌ها سال از این اقدام می‌گذرد. امروز نیز ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) قدس را به اسرائیل هدیه کرد به شکلی که گویا قدس یکی از شهرهای آمریکا است که آن را به اسرائیل می‌بخشد اما واشنگتن از واکنش‌های کشورهای جهان در رابطه با این اقدام غافلگیر شد. این اولین بار نیست که کشورهای جهان از شرق تا غرب آن همگی از مساله فلسطین حمایت کرده‌اند. با حمایت ملت‌ها، دولت‌ها و نهادها از مساله فلسطین و مخالفت آنها با این تصمیم، این طرح ترامپ هرگز محقق نخواهد شد.

عباس در ادامه گفت: ما امروز اینجاییم تا با جدیت تاکید کنیم قدس از گذشته پایتخت فلسطین بوده، هست و تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

وی در ادامه تصمیم اخیر ترامپ را مخالف تمامی قوانین بین‌المللی دانسته و گفت: این تصمیم عواطف مذهبی مسلمانان و مسیحیان ساکن قدس و سراسر جهان را جریحه‌دار کرد. طبق قطعنامه‌های شورای امنیت که آمریکا خود یکی از اعضای آن است کشورها نمی‌تواند سفارت‌های خود را به قدس انتقال دهند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تشکر از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای برگزاری این نشست فوق‌العاده از تمامی طرف‌های شرکت کننده و رهبران روسای هیات‌ها برای حضور در این نشست تشکر کرد. باید تمامی اراضی اشغال شده توسط اسرائیل در سوریه و لبنان نیز آزاد شود.

وی خطاب به مسیحیان و مسلمانان ساکن شهر بیت‌المقدس گفت: ما همیشه در کنار شما خواهیم بود و از قدس حمایت خواهیم کرد. بدون به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین هرگز صلحی حاصل نخواهد شد.

عباس با هشدار به تمامی گروه‌های افراطی و غیرافراطی نسبت به تبدیل درگیری‌ها در قدس به جنگی مذهبی تاکید کرد در این صورت آنها باید نتایج این جنگ را متحمل شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها