|
کدخبر: 30918

لزوم حضور جوانان درحوزه های مدیریتی گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علت بیکاری نبود منابع و ظرفیت نبوده بلکه سوء مدیریت دلیل اصلی آن است، گفت: باید زمینه برای حضور جوانان در حوزه های مدیریتی گیلان فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، مصطفی سالاری بر بهره گیری و استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از توان و ظرفیت جوانان در سطوح مدیریتی بهره گیری کنند، افزود: استفاده امروز از جوانان سبب تأثیرگذاری آنها در آینده جامعه می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید از جوانان در تصمیم گیری ها استفاده شود، گفت:مسئولان نباید سهم جوانان را در ارکان های تصمیم گیری فراموش کنند.

وی همچنین در ادامه به تشکیل کمیته های ۴۸ گانه در استان در حوزه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد :در این کمیته باید از پتانسیل جوانان فعال و متخصص استان گیلان در بخش های مختلف استفاده شود.

سالاری با اشاره به توجه و اهتمام ویژه دولت در زمینه بهره گیری از جوانان و بانوان در بخش های مدیریتی، تصریح کرد: یکی از سیاست ها و برنامه های دولت بهره گیری از جوانان است.

به گفته این مسئول با بررسی سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس می توان به این نکته رسید که جوانان در بخش ها و پست های مدیریتی حضور فعال داشته اند چیزی که امروز نیز می توانیم بدان اقدام کنیم.

استاندار گیلان یادآورشد: با توجه به تأکیدات در زمینه بهره گیری از ظرفیت جوانان و بانوان در حوزه های مدیریتی استان برخی دستگاه ها به این موضوع عمل و برخی دیگر هنوز از روش های گذشته استفاده می کنند که باید این موضوع مورد توجه بیشتر مسئدولان دستگاه ها و نهادهای استان قرار گیرد. در صورت استفاده بیشتر جوانان در حوزه مدیریتی و حضور بخش خصوص و همچنین نوع و چگونگی ارتباط جوانان با این بخش زمینه رشد و شکوفایی استان را فراهم می کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اشتغال زایی و ایجاد فرصت های از دغدغه های دولت و مسئولان است، افزود: امروز دیگر بخش دولتی توان جذب نیرو و استخدام جوانان را ندارد زیرا جذب بیشتر جوانان سبب سنگین تر شدن دستگاه ها می شود.

وی با تأکید براینکه جذب جوانان در دستگاه ها باید براساس نیازسنجی صورت گیرد، گفت: اجازه نمی دهم بدون نیازسنجی های لازم جوانان در دستگاه های دولتی بدون ضابطه جذب شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه این بدان معنی نیست که زمینه حضور و مسئولیت پذیری برای جوانان در استان فراهم نشود، تصریح کرد: برای پذیرش مسئولیت از سوی جوانان زمینه های لازم را فراهم می کنیم.

وی با اشاره به وجود بیکاری و تبدیل آن به معضل مردم و مسئولان، یادآورشد: وجود بیکاری در سطح جامعه به دلیل نبود منابع و ظرفیت نیست بلکه نبود مدیریت درست از سوی عده ای دلیل اصلی آن است.

به گفته سالاری برخی به جای مدیریت در این حوزه در اموری که مربوط به آنها نبوده دخالت می کنند که اجازه چنین رفتاری در استان گیلان به آنها داده نمی شود.

وی با تأکید برایستادگی جوانان در برابر این چنین رفتارها و سوء استفاده عده ای، گفت: جوانان امروز باید همانند جوانان دفاع مقدس که برای دفاع از ارزش ها از جان خود گذشتند در برابر این اعمال ایستادگی از حقوق خود و سایرین دفاع کنند.

وی همچنین به بهره گیری از سمن ها و گروه های مردم نهاد و ساماندهی خانه های جوان در استان گیلان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این امور لازم و ضروری است.

ارسال نظر