|
کدخبر: 30646

سه راهی جاده ارومیه – مهاباد تعریض می‌شود

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد گفت: طرح تعریض سه راهی جاده ارومیه - مهاباد ۲۵اسفند به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، ایرج شجاعی با بیان اینکه هر سال شاهد بار ترافیکی سنگینی در ورودی جاده ارومیه به مهاباد هستیم افزود: طرح فوری تعریض این جاده و سه راهی دارلک اواخر اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی تصادفات فوتی در این شهرستان گفت: تعداد تصادف‌های جرحی نیز داخل شهر ۲۴ درصد افزایش یافته و امسال ۱۲۷ نفر در این زمینه مجروح شده‌اند.

شجاعی با بیان اینکه ۷۳ مورد تصادف خسارتی در داخل شهر اتفاق افتاده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سرهنگ احمدعلی کاظمی، رئیس اداره راهنمایی و رانندگی مهاباد نیز در جلسه شورای ترافیک با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و گردشگرپذیر بودن شهرستان، افزود: افزایش ۳۷ درصدی تعداد مسافران این شهرستان نسبت به سال قبل پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای مهاباد نیز در این جلسه گفت: راهدارخانه‌ها در جاده‌های مواصلاتی سطح شهرستان به تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری مانند اتاق‌های اضافه و جیره غذایی برای مسافران جامانده بین راهی مجهز شده است.

کریم عبدالله پوری ادامه داد: مکانیک‌های سیار خودرو به‌صورت شبانه روزی در داخل جاده‌های ارتباطی تردد می‌کنند و در صورت بروز مشکلات احتمالی برای مسافران و خودروها خدمات اولیه را انجام خواهند داد.

وی همچنین در خصوص شست و شوی علائم رانندگی برای افزایش دید رانندگان، تعویض گارد ریل‌ها و تامین روشنایی جاده ها، گفت: با مکاتبات انجام شده برای مرمت و بازسازی امکانات و تجهیزات بین راهی و جاده ای، درحال‌حاضر در مرحله عملیاتی رفع این موارد هستیم و تلاش می‌کنیم کمترین ترافیک در جاده‌های ارتباطی به وجود آید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها