|
کدخبر: 27704

فاضلاب ابرکوه بدون اعتبار ماند

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ابرکوه علت کندی پیشرفت و تاخیر در بهره‌برداری طرح فاضلاب شهر را عدم تخصیص اعتبارات عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، سید محسن پورسید، در مورد این طرح تصریح کرد: آبفای ابرکوه ۱۳ هزار و ۲۶۸ انشعاب در شهر ابرکوه و روستاهای عزیزآباد، مدوئیه و کلپه را با طول خط انتقال و آبرسانی ۱۰۱ کیلومتر تحت پوشش خود دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ابرکوه اجرای فاضلاب شهری ابرکوه را یکی از طرح‌های در دست اقدام آبفای شهرستان ذکر کرد و گفت: البته علاوه بر این طرح، اجرای سه هزار و ۹۰۰ متر شبکه آب‌رسانی، حفاری دو چاه در مناطق بالادست ابرکوه، خدمات بازنگری مطالعات مرحله اول و پدافند غیر عامل تأسیسات تأمین آب‌رسانی و شبکه توزیع آب شهر ابرکوه، به روز نگه داشتن و اصلاح شبکه آب‌رسانی را نیز دنبال می‌کنیم.

پورسید خاطرنشان کرد: در ادامه با حمایت مسئولان استانی و نماینده وقت مجلس، این طرح در وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین کمیسیون ماده ۳۲ مصوب و کد اعتبارات ملی گرفت.

مدیر آبفای ابرکوه ادامه داد: طرح فاضلاب شهری ابرکوه عملاً در سال ۱۳۹۰ کلید خورد که بنا بر زمان‌بندی طرح اولیه قرار بود تا پایان سال ۹۶ به مرحله بهره‌برداری برسد ولی متأسفانه اجرای طرح با عدم تخصیص اعتبار در سال‌های گذشته مواجه و باعث شد که سرعت پیشرفت کار پایین‌اید.

وی با اشاره به این که در مدت چهار سال تنها ۳۰ کیلومتر از مراحل لوله‌گذاری انجام شده است، عنوان کرد: البته مجدداً در سال ۹۵ با تزریق بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار، روند اجرایی فاضلاب ابرکوه به جریان افتاد و مردم ابرکوه شاهد لوله‌گذاری ۱۷ کیلومتری این طرح بودند.

پورسید با بیان این که این طرح در مجموع با احتساب روستاهای عزیزآباد و مدوئیه، نیازمند ۱۶۰ کیلومتر شبکه‌گذاری است، از اجرای ۲۰ کیلومتر دیگر از این طرح در ماه‌های آتی خبر داد.

وی تأکید کرد: با اختصاص هشت میلیارد تومان دیگر از منابع اعتبارات دولتی، تلاش داریم با انجام مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار تا پایان اسفندماه، مرحله جدیدی طرح را آغاز و عملیات لوله‌گذاری در مناطق شهرک صفائیه، باقی‌مانده شهرک آزادگان، لاین شمالی بلوار امام خمینی(ره)، خیابان‌های سعدی، گلستان، شهید فهمیده و ساحلی را انجام دهیم.

این مسئول برآورد مجموع هزینه فاضلاب شهری ابرکوه را به شرط ثابت بودن قیمت‌ها را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۳۰ میلیارد از این هزینه باید صرف ساخت تصفیه‌خانه‌ای شود که از نوع لجن فعال پیش رفته و بر اساس آخرین دانش روز است.

پورسید پیش‌بینی کرد: در صورت تزریق اعتبارات کافی طرح فاضلاب ابرکوه تا سال ۹۹ خاتمه یافته و به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر