|
کدخبر: 26507

ضرورت تامین اعتبار یک هزارمیلیارد ریالی برای تکمیل سد آبسرده

مدیرامورآب شهرستان بروجرد گفت: تکمیل و بهره برداری از سد آبسرده بروجرد براساس زمان بندی مشخص شده درطول سه سال نیازمند سالانه یک هزارمیلیارد ریال اعتباراست.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، امین بهنیا، با اشاره به اینکه عملیات احداث سد آبسرده بروجرد سال 88 آغاز شده است، اظهارکرد: در بودجه سال 97برای احداث این سد 60میلیارد ریال اعتبارازمحل منابع عمومی پیشنهاد شده که درصورت عدم تخصیص و یا استفاده از راهکار مناسب جایگزین برای تامین آن این طرح در زمان مشخص شده به بهره برداری نخواهد رسید.

وی افزود: این طرح هم اکنون دارای 34 درصد پیشرفت فیزیکی شامل اجرای فرازبند، سنگ برداری سرریز، تکیه گاه چپ و راست و تولید مصالح است.

مدیرامورآب شهرستان بروجرد بیان کرد: مبلغ قرارد داد جدید بسته شده با پیمانکار در سال 96 یک هزار و630 میلیارد ریال است و برای تکمیل آن سه هزارمیلیارد ریال نیاز دارد.

بهنیا اظهار کرد: رقم تخصیص یافته به سد آبسرده تاکنون 100میلیارد ریال در حالی که مجموع بدهی به پیمانکارتاکنون 110میلیارد ریال وبدهی به مشاور و اراضی تملک شده پنجاه میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: درصورت عدم تخصیص اعتبارامکان نیمه تعطیل شدن کارگاه های سد آبسرده بروجرد تا پایان امسال وجود دارد.

مدیرامورآب شهرستان بروجرد افزود: هدف ازاحداث این سد کنترل جریان های سطحی درمحدوده طرح، ذخیره و تامین آب کشاورزی حق آببران زیر دست به میزان چهار هزار و 300 هکتار، تامین بخشی ازآب شرب شهر بروجرد و تولید انرژی برق آبی به میزان 6 مگاوات است.

ارسال نظر