|
کدخبر: 31878

مشاور وزیر نفت در گفت‌وگو با گسترش نیوز:

آیا افزایش بهای نفت ادامه دار است؟

به گفته مشاور وزیر نفت، روند صعودی نرخ نفت مقطعی است و اگر دامنه جنگ توسعه پیدا نکند، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

موید صدر حسینی در خصوص افزایش یکباره بهای جهانی نفت به گسترش نیوز گفت: نگرانی از به درازا انجامیدن جنگ امریکا با سوریه، در معرض خطر قرار گرفتن حمل و انتقالات دریایی و مورد حمله قرار گرفتن تجهیزات نفتی برخی از کشور‌ها مثل عربستان از جمله دلایل اصلی گران شدن نرخ نفت است.

وی تأکید کرد: بعید است نرخ بالای نفت تا پایان سال دوام بیاورد و اگر جنگ فراگیری اتفاق نیفتد؛ قیمت‌ها به روند قبلی خود باز می‌گردد. چه بسا نیز به دلیل رکود بازار ناشی از ذخیره سازی، با کاهش جزیی نیز همراه می‌شوند.

naft.jpg

مشاور وزیر نفت تصریح کرد: درحال‌ حاضر علت اصلی محتاط عمل کردن سرمایه گذران بخاطر جو ستیزه جویانه حاکم بر جهان است که اگر این نگرانی برطرف شود؛ می‌توان از یکی دو ماه آینده شاهد استقبال سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بود.

به گفته صدر حسینی،افزایش نرخ نفت به نفع همه کشورهای تولیدکننده و همچنین ایران است؛ زیرا با بالارفتن نرخ نفت درآمد ما افزایش می‌یابد. همچنین از مازاد این درآمد می‌توان برای طرح‌های عمرانی و زیربنایی استفاده نمود. وی در این زمینه بیان کرد: درحال‌حاضر وابستگی ما به درآمدهای نفتی کاهش یافته و به کمتر از یک سوم مقرر در بودجه رسیده است که این عملکرد بسیار خوبی است.

مشاور وزیر نفت در خصوص تغییرات قیمتی ارز همچنین متذکرشد: سستی و انفعالی عمل کردن بانک مرکزی باعث شد نرخ دلار مدیریت نشود. در صورتی که اگر این امر مدیریت می‌شد، دلار در مرز ۴۵۰۰ تومان آزاد و ۴۲۰۰ تومان دولتی تثبیت می‌شد.

صدر حسینی با انتقاد از عملکرد دولت اظهار کرد: متأسفانه به رخوت و فرسودگی در سیستم مدیریتی و کارگماشتن نیروهای فاقد انگیزه و خلاقیت باعث شده که مشارکت عامه مردم در اقتصاد کشور کمرنگ‌تر شود. این در حالیست که مردم انتظار صعود بیشتری از دولت جدید دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید عامه مردم را در مسائل اقتصادی و اجتماعی شریک کرد تا در سال ۹۷ هم در حوزه نفت و هم در تمامی زمینه های دیگر شاهد روند بهتری باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها