|
کدخبر: 31940

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبرداد

رکوردزنی صادرات معدن و صنایع معدنی در سال ۹۶

رئیس هیات عامل ایمیدرو از رکوردشکنی محصولات معدنی و صنایع معدنی در سال گذشته خبر داد و گفت: در حوزه صادرات، رکورد صادراتی تاریخ ایران را معدن و صنایع معدنی در سال گذشته شکست و بیش از ۹ میلیارد دلار محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۹۶ صادر شد.

گسترش نیوز: مهدی کرباسیان در دیدار نوروزی با خبرنگاران رسانه‌ها گفت: خبرنگاران، نقش اساسی در مجموعه معدن و صنایع معدن و بازتاب مشکلات این بخش در۳ یا ۴ سال اخیر ایفا کردند زیرا این بخش خیلی شناخته شده نبود و جایگاه مشخصی در اقتصاد ملی نداشت.

کرباسیان در ادامه تاکید کرد: با همت همکاران ما و با وجود مشکلات و محدودیت‌هایی که بود، در سال ۹۶ نزدیک به ۹ میلیارد دلار پروژه که به طور مستقیم متعلق به ایمیدرو و شرکت‌های وابسته‌اش بود را بهره‌برداری کردیم. پروژه‌های این بخش زمان‌بر است، با این حال ما توانستیم با همه محدودیت‌ها اقدام کنیم. چنانکه در تولید کنسانتره سنگ آهن ۱۸ درصد، در تولید گندله ۲۲ درصد، در تولید آهن اسفنجی ۱۴ درصد، در تولید شمش فولاد ۲۰ درصد و در تولید کنسانتره مس ۶ درصد افزایش تولید داشتیم.

karbasian11.jpg اختص

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: در حوزه‌های دیگر هم همینطور است و در بعضی حوزه‌ها مانند سنگ و سیمان هم سال گذشته بهتر بود. در بعضی حوزه‌ها مانند آهن اسفنجی حدود ۷۴۰ هزار تن صادرات انجام شد. صادرات کنسانتره نیز سال گذشته رشد داشته که اگر زنجیره تولید کامل شود کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان این که در پودر آلومینا هم ۲ درصد افزایش تولید داشتیم گفت: البته در‌اند و کاتد مس کاهش داشتیم، آن هم به دلیل انفجاری که اواخر سال گذشته در سرچشمه اتفاق افتاد و باعث شد کارخانه از مدار خارج شود که البته دوباره به مدار برگشت و تولید خوبی انجام شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در بعضی حوزه‌ها مانند زنجیره فولاد پیش‌بینی می‌کردیم ۸ میلیون تن را صادر کنیم گفت: اما با تلاش بخش فولاد صادارت به ۹/۵میلیون تن رسید. نکته مهم این است که این صادرات را به بازارهای جدیدی از کانادا و مکزیک گرفته تا شرق آسیا داشتیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها