|
کدخبر: 13024

شریعتمداری لازمه یک جهش صادراتی

نماینده مردم زنجان و طارم انتخاب محمد شریعتمداری را یکی از بهترین گزینه‌های روحانی در میان وزرای معرفی شده دانست.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، فریدون احمدی با بیان این مطلب گفت: به نظر من شریعتمداری یکی از بهترین انتخاب‌های روحانی است، به چند دلیل؛ اول اینکه ایشون در دولت قبل سمت معاونت اجرایی را داشتند که در اختیار داشتن چنین سمتی و سفرهای استانی که در آن رییس‌جمهوری را همراهی می‌کردند، باعث شده ایشون به طور مستقیم در جریان آخرین وضعیت واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری کشور باشند. وی در توضیح دومین دلیل گفت: دوم اینکه ایشون در سابقه فعالیت‌های خود سمت وزارت بازرگانی را داشته‌اند. امروز نجات کشور در گروی یک جهش صادراتی است. مسئله امروز تولیدِ کشور از جنس فنی نیست، از جنس بازار، صادرات و روابط بین‌الملل است و چون شریعتمداری بازار و صادرات را خوب می‌شناسد، می‌تواند به وقوع به جهش صادراتی و به تبع آن رشد تولید کشور کمک کند.

وی ادامه داد: در زمان ایشان بود که گواهی ساخت داخل به روی کار آمد که نشانه توجه ایشون به ساخت محصولات داخلی کشور است، بنابراین گزینه مناسبی برای حمایت از تولید به شمار می‌آید. مسئله تولید کشور نه مسئلهای فنی که مالی است. در دوران وزارت او بیشتر بانک‌های کشور با شریعتمداری کار می‌کردند. او با سیستم بانکی کشور هم آشناست. در دولت قبل ایشون مسئول تنظیم سیاست‌های ارزی بوده است. همچنین از نظر من با حضور شریعتمداری هماهنگی و انسجام تیم اقتصادی بسیار بیشتر می‌شود. در کنار اینها شریعتمداری فردی اعتدال‌گراست و نشان می‌دهد که انتخاب او با دیدی فراجناحی صورت گرفته است.

احمدی نگاه خود را به انتقاداتی که به شریعتمداری در مورد نبود سوابق فعالیت صنعتی در سابقه فعالیت‌های او وارد می‌شود، توضیح داد: این طور نیست، ایشون تولید را خوب می‌شناسد، ایشون در ۴ سال گذشته مسئولیتی کلان در حوزه اجرایی ریاست جمهوری داشتند. تحصیلات ایشون فنی و مهندسی الکترونیک خوانده‌اند، بنابراین بیگانه از صنعت نیست. ایشون با نظام تعرفه‌ها آشناست کسی که نظام تعرفه‌ها را می‌‌داند نشان می‌دهد که ابعاد مختلف صنعت و تجارت را می‌شناسد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس دهم در توضیح بیشتر در این باره افزود: هر شخصی که قرار است در این سمت قرار بگیرد یا باید صنعت بداند یا معدن و یا تجارت، شما کسی را می‌شناسید که به هر سه را توامان احاطه داشته باشد؟ اما از نظر من در مجموع بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، بخش تجارت و صادرات بخش کلیدی کار است و گره تولید هم با صادرات باز می‌شود. امروز اولویت با حل مسائل مالی تولید است نه مسائل فنی. او در نهایت به سخنی از مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز امسال فرمودند: «ما امسال در کشور برای حمایت از تولید به یک جهش صادراتی نیاز داریم. » که این نیز به نوبه خود لزوم توجه به بخش صادرات را یادآور می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها