|
کدخبر: 24352

برخی سهم خواهی‌ها به توسعه گلستان آسیب می‌زند

استاندار گلستان با بیان این که وضعیت اقتصادی استان ضعیف است، گفت: نمی‌توان با بودجه دولتی در گلستان به توسعه دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، سید مناف هاشمی اظهار کرد: رسانه بسیاری از معادلات را به هم ریخته و شهروندان تنها با در دست داشتن یک تلفن همراه می‌توانند از حوادث و رخدادهای سراسر دنیا باخبر شوند.

وی با بیان این که مشکلات را باید ابتدا بومی‌سازی و سپس برای حل آنها برنامه‌ریزی کرد، گفت: متاسفانه گاهی شاهدیم مقایسه‌ای غیر منطقی بین گلستان و سایر استان‌ها انجام می‌شود و این در حالی است که اتفاق شاخصی در استان‌های دیگر نیفتاده که گلستان بخواهد عقب بماند.

هاشمی با بیان این که برخی مقایسه‌های نادرست باعث ایجاد نا امیدی در استان می‌شود، افزود: باید وضع موجود را در نظر بگیریم و با توجه به شرایط استان برای توسعه آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر این که اگر توسعه رخ دهد بسیاری از مشکلات به‌خصوص مشکل مطبوعات هم حل خواهد شد، ادامه داد: متوسط درآمد روستائیان ما سالانه و در بهترین حالت ۱۰ میلیون تومان است که با میانگین کشوری بسیار فاصله دارد در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت یک روستایی سراغ مطبوعات برود.

استاندار گلستان توسعه را زیرساخت حل مشکلات دانست و با تاکید بر این که نمی‌توان با بودجه دولتی به توسعه رسید، گفت: دولت هرچقدر بودجه برای استان در نظر بگیرد جوابگوی مشکلات نیست، به همین دلیل ما ضمن توجه به اعتبار دولت جلسات مختلفی را برای جذب سرمایه‌گذار و استفاده از منابع بخش خصوصی برگزار کردیم.

وی یکی از برنامه‌های اولیه خود را سنجش مدیران و توانمندی آنها در جذب اعتبارات ملی و پیگیری برای حل مشکلات اعلام کرد و افزود: باید به مدیران فرصت داد تا خود را نشان دهند زیرا ممکن است به آنها آموزش نداده باشند چطور پیگیر حل مشکلات حوزه خود باشند.

هاشمی ضمن تاکید بر این که با هیچ کس عقد اخوت نبسته ام، تصریح کرد: دو ماه گذشت و اگر ۶ ماه بگذرد صبر می‌کنم تا مدیران شایسته انتخاب کنم.

هاشمی مسیر خود را توسعه و انتخاب مدیران شایسته عنوان کرد و گفت: سهم خواهی بعضی از بزرگان به استان آسیب می‌زند ولی نباید گذاشت مسیر توسعه استان با کندی پیش برود.

وی گردشگری را یکی از ظرفیت‌های خوبی توسعه استان دانست و افزود: در بخش‌های تله کابین، آشوراده، پارک ملی گلستان و بوم گردی جلسات خوبی برگزار شده و بعضی توافق‌ها هم داشتیم که به مرور اعلام می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها