|
کدخبر: 24139

احداث مجتمع‌های خدمات و رفاهی در سیستان و بلوچستان

‌مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های استان در حال ارائه خدمات است که تا پایان امسال، پنج مجتمع دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید و ۷۰ موافقت اصولی نیز برای احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در استان صادر شده است.

‌به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، ‌علی خانقایی بابیان اینکه نصب دوربین‌ در محورهای استان باعث افزایش ایمنی جاده‌ها شده است، افزود: این دوربین‌ها سرعت لحظه‌ای و متوسط وسایط نقلیه را در اختیار ماموران قرار می‌دهد.

به گفته وی سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند در جاده‌ها تا پایان سال گذشته با هدف تسهیل در رفت و آمد ۱۰۱ ایستگاه ثبت تخلف فعال شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان دو مرز فعال با افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک و پاکستان از پایانه مرزی میرجاوه وجود دارد، گفت: دو مرز پیشین و ریمدان با پاکستان به عنوان مرز مجاز مصوب شده است و امیدراریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی به پایانه مرزی میلک نیز اشاره کرد و گفت: مساحت پایانه مرزی میلک ۲۲. ۵ هکتار است، سالن تجاری آن سال ۸۸ و سالن مسافری آن سال ۹۳ افتتاح شد و ۲۱۰ میلیارد ریال برای پایانه مرزی میلک هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در این پایانه به امکانات رفاهی توجه و نمازخانه، ساختمان‌های پشتیبانی کامل و محوطه‌سازی احداث شده یا در دست ساخت است تا از نظر خدمات رفاهی شرایط بهتری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت احداث پل دوم مرزی میلک نیز خاطرنشان کرد: احداث پل دوم مرزی میلک، زمینه افزایش تردد از این مرز را فراهم می‌کند و موجب کاهش و تسهیل زمان تردد می‌شود که پس از عقد تفاهمنامه میان ایران و افغانستان این پل ساخته می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پایانه مرزی میلک فقط چهار کیلومتر تا زرنج افغانستان فاصله دارد که یک مزیت محسوب می‌شود.

به گفته وی، نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار سبب کاهش هزینه‌ها و زمان حمل‌ونقل تجار می‌شود و ‌واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق، دسترسی سریع به استان‌های جنوبی افغانستان، تسریع در انجام تشریفات کامیون‌های ورودی مرز میلک، گسترش تجارت میان افغانستان و ایران و توسعه اقتصادی از ویژگی‌های دومین مرز کشور از نظر صادرات است‌.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها