|
کدخبر: 22601

ممنوعیت تردد ناوگان جاده‌ای با عمر بالای ۵۰ سال

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اعمال محدودیت تردد برای ناوگان کالای کشور با عمر بیش از ۵۰سال در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، داود کشاورزیان اظهار کرد: این سازمان در دو بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام وظیفه می‌کند که در بخش حمل و نقل وظیفه خود می‌دانیم از فعالان این عرصه و شرکت‌های حمل و نقل در کمک به جابجایی و ایمنی زائران اربعین حسینی قدردانی کنیم در ایام اربعین امسال بیش از دو میلیون زائر شرکت داشتند که بیشتر از ۹۰ درصد آنها از جاده‌های زمینی تردد کردند که سهم عمده ای از این جابجایی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کشور صورت گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال بحث انتقال و ایمنی زائران اربعین حسینی به نحو بسیار بهتری نسبت به سال گذشته انجام شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در بخش حمل و نقل کالا اولویت سازمان ایمنی است، افزود: باید هزینه‌ها را به حداقل برسانیم و برای این مهم ناچار به نوسازی ناوگان هستیم.

کشاورزیان با اشاره به پایین بودن تردد ناوگان باری کشور نسبت به متوسط دنیا خاطرنشان کرد: ناوگان کالای کشور به طور متوسط در هر سال ۶۰ هزار کیلومتر تردد دارد در حالی‌که این شاخص در دنیا بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر است. هرچند شرکت‌هایی نیز در کشور داریم که در مقیاس بیشتر از این کار می‌کنند.

وی ادامه داد: سیاست سازمان راهداری ارتقاء بهره‌وری است زیرا متاسفانه امروز بخش حمل و نقل دارد جور بیکاری کشور را می‌کشد و هیچ عامل بازدارنده‌ای نتوانسته از تردد کامیون‌های فرسوده در کشور جلوگیری کند به‌گونه‌ ای که رانندگان چندین روز در نوبت بار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ساماندهی ناوگان کالا خبر داد و بیان کرد: براساس بخشنامه جدید از سال آینده محدودیت‌های قانونی برای ناوگان فرسوده حمل کالا اعمال خواهد شد به‌طوری‌که در سال ۹۷ ضمن جلوگیری از صدور بارنامه برای کامیون‌های بالای ۵۰ سال، از تردد آنها نیز ممانعت می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها