|
کدخبر: 10917

ریلی شدن پل «خلیج فارس» توجیه ندارد

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است ایده محدود کردن کاربری پل خلیج‌فارس به حمل‌ونقل ریلی، اگرچه موجب افزایش حمل‌ونقل ریلی می‌شود، درعمل میزان بهره‌گیری جزیره قشم از این پل را محدود می‌کند؛ اقتصاد حمل‌ونقل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از توجیه احداث پل می‌کاهد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، سیدمرتضی ناصریان در واکنش به مطرح شدن ایده «ریلی شدن پل خلیج فارس» از سوی معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی، به روزنامه «گسترش تجارت» گفت: به‌طور کلی هر شیوه حمل‌ونقل، مزیت‌های و محدودیت‌های خاص خود را ایجاد می‌کند و حالا که ساخت این پل با هزینه قابل‌توجهی آغاز شده و در دست اجراست، محدود کردن کاربری آن، توجیه‌پذیر به نظر نمی‌رسد؛ به‌ویژه به این دلیل که در کشور ما، ساختار حمل‌ونقل، بیشتر بر مبنای حمل‌ونقل جاده‌ای شکل گرفته است و تغییر آن در کوتاه‌مدت مقدور نیست. در واقع هیچ‌کس تنها شیوه ریلی را برای کشور تجویز نمی‌کند و برای این منطقه نیز مطالعات یا پژوهشی که پشتوانه این ایده باشد- تا جایی که اطلاع دارم- وجود ندارد.

این کارشناس حمل‌ونقل افزود: شاید مطرح شدن این ایده از سوی معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، برای داغ شدن موضوع و شروع مباحث کارشناسی بوده است تا با مطرح شدن دیدگاه‌های مختلف، نتیجه‌گیری بهینه با جمع‌بندی نظر‌ها به‌دست آید.

ناصریان با اشاره به اینکه بعید است دولت و مسئولان محلی با این پیشنهاد موافقت کنند، یادآوری کرد: حمل‌ونقل ریلی برای تردد انبوه باری و مسافری قابل‌استفاده است و معقول نیست انواع تقاضای حمل در جزیره قشم با وجود پل، در انتظار سامانه ریلی نگه داشته شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها