|
کدخبر: 10248

مزیت ساخت باندهای پرواز بتنی

یک کارشناس هوانوردی بر به صرفه بودن استفاده از رویه‌های بتنی در فرودگاه‌ها در بلندمدت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، کامران کامرانیان در گفت‌وگو با روزنامه «گسترش تجارت» با تایید مزیت‌دار بودن باند بتنی نسبت به باند آسفالتی اظهار کرد: در حال حاضر در بیشتر فرودگاه‌های دنیا قسمت‌هایی از فرودگاه مانند پارکینگ، باند نشست و برخاست و محل تاکسی‌وی هواپیما (مسیری که باند را با رمپ‌ها، آشیانه‌ها، ترمینال‌ها و دیگر امکانات فرودگاه متصل می‌کند) از بتن ساخته می‌شود.

آنطور که این مهندس پرواز می‌گوید، در ساخت این بخش‌ها از بتن، مسائلی از جمله شرایط آب و هوایی، نوع و وزن هواپیماهایی که مجاز به استفاده از آن فرودگاه هستند و حجم ترافیک پروازی در نظر گرفته می‌شود.

این کارشناس هوانوردی با تاکید بر به صرفه بودن استفاده از رویه‌های بتنی در فرودگاه‌ها در بلندمدت، افزود: ساخت باندهای بتنی، به دلیل پایین‌تر بودن هزینه تعمیر و نگهداری، بالاتر بودن مقاومت، هموار و یکدست بودن سطح آن و نیز مقاومت در برابر مواد اسیدی و نفتی، بسیار کارآمدتر از روش‌های قدیمی یعنی استفاده از آسفالت است.

کامرانیان معتقد است در سال‌های اخیر، دولت توجه ویژه‌ای به مزیت‌های رویه‌های بتنی در فرودگاه‌ها نشان داده و در حال حاضر، مدیران و مسئولان ساخت و توسعه راه‌ها و باندهای فرودگاهی، به خوبی ارزش رویه‌های بتنی را درک کرده‌اند.

به گفته وی، مدیران اجرایی ارتباط مطلوبی با فناوری‌های روز جهان برقرار کرده‌اند و به همین دلیل، به دانش و علم ساخت بتن ویژه زیرسازی و روسازی فرودگاه دست یافته‌اند و در حال اجرای آن در فرودگا‌ه‌های کشور هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها