|
کدخبر: 32060

کالسیمین به خاک انگوران عیار می بخشد

شرکت کالسیمین با خرید ۷۰ هزار تن خاک کم عیار از انگوران تولید خود را افزایش داد.

گسترش نیوز: مدیرعامل شرکت کالسیمین وابسته به شرکت توسعه روی با بیان این مطلب در یک نشست خبری گفت:این شرکت سال گذشته سال پربار و خوبی را پشت سر گذاشت و چه در تولید و چه بهره‌وری و همچنین سود افزایش قابل توجهی داشته است.

امیر رحیمی در خصوص تامین سهمیه خاک این کارخانه گفت: با رایزنی‌های مختلفی که با مقامات استان زنجان داشتیم توانستیم ۷۰ هزار تن خاک کم عیار را برای این معدن تامین کنیم و این کارخانه در امسال مشکل تامین خوراک نخواهد داشت. یکی از مهم‌ترین مشکلات شرکت‌های سرب و روی تامین خاک است. با توجه به اینکه خاک مورد نیاز کالسیمین از معدن انگوران که وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است و تنها خاکهای کم عیار آن باقی مانده است تامین می‌شود. مبالغ خرید این خاک نیز در یک تفاهمنامه سه جانبه با باز کردن ال سی داخلی از طریق بانک رابط انجام می‌گیرد.

anguran.jpg

وی در ادامه تاکید کرد: این کارخانه ۵۰ ساله با توجیه نزدیکی به معدن انگوران راه‌اندازی شده است و به همین دلیل موافقت شد که از جاده اختصاصی این کارخانه به معدن خاک تامین شود تا ضمن کم کردن بار ترافیکی جاده و کاهش استهلاک جاده‌ها و خطرات ناشی از آن و همچنین کاستن آلودگی هوا برای انتقال خاک به کارخانه‌های دورتر، این کارخانه تولید خود را افزایش دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که برای تامین خاک، با راه‌اندازی کارخانه روی مهدی‌آباد که دیروز تجهیزات آن وارد سایت معدنی شد رایزنی خواهید کرد یا نه گفت: قطعا در آینده به این سمت خواهیم رفت که از خاک این معدن نیز استفاده کنیم اما تغییراتی در سیستم کارخانه ایجاد کرده‌ایم که راندمان تولید را بالا ببرد؛ از جمله، برای نخستین بار یکی از ۲خط تولید در کالسیمین را به صورت SO طراحی کردیم که بتواند علاوه بر خاکهای اکسیده، خاکهای مخلوط اکسیده و سولفوره را هم فلوتاسیون کند. گفتنی است دو خط تولید کارخانه بر اساس خاکهای اکسیده انگوران تعبیه و پیش‌بینی شده بود که با رسیدن به خاکهای مخلوط اکسیده و سولفوره انگوران که تا مدتی بعد در عمق بیشتر این معدن فقط خاک‌های سولفوره خواهیم داشت که با تغییر یکی از خطوط تولید به فرآوری خاک‌های معدنی اکسیده-سولفوره انگوران امکان استفاده از این خاک را خواهیم داشت و فعلا نگرانی از بابت تامین خاک نداریم. اجرای پروژه تغییر خط تولید به سولوره-اکسیده ۸ ماه طول می‌کشد و امسال هم به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظر