|
کدخبر: 31892

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو چه ماشینی سوار می‌شود؟

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‎داران و فروشندگان خودرو تهران معتقد است امروز برای مردم برند مهم نیست و آنها به دنبال خودروهای باکیفیت هستند.

گسترش‌نیوز: جامعه ایران از سطوح مختلف اقتصادی تشکیل شده که عموما بخش طبقه متوسط بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. اما نباید فراموش کرد قشر کمی از مردم از درآمد قابل توجهی برخوردار هستند و به همان نسبت برای خرید خانه، وسایل منزل، خودرو شخصی برای خود و اعضای خانواده هزینه می‌کنند.

پارامترهای خرید خودروهای وارداتی

khodro11.jpg

در این گزارش سعی شده تا بر اساس سطوح مختلف درآمدی خودروهایی پیشنهاد شود که خریدار کمترین دردسر را داشته باشد. فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو درباره پیشنهاد خرید به مردم گفت: با توجه به تغییرات مکرر و بر اساس آخرین بخشنامه اعلام شده که شرکت‌های غیرنمایندگی اجازه ثبت سفارش ندارند نخست پیشنهاد می‌شود افراد هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشند که خرید خود را از مراکز معتبر داشته باشند. لازم است مشتری در زمان خرید حتما از وجود ثبت سفارش توسط شرکت‌های غیرنمایندگی اطمینان پیدا کنند که این فرآیند کنترلی برای مشتریان بسیار سخت است.

وی در پاسخ به این موضوع که خریدار چگونه می‌تواند از مجوز نمایندگی‌ها اطلاع کسب کنند، گفت: نمایندگی‌های رسمی گواهی فعالیت نمایندگی خارجی دارند و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود و در سایت سازمان توسعه تجارت ایران مشخص شده چه کسانی نمایندگی رسمی دارند.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو درباره تعداد نمایندگی‌های برندهای خارجی در کشور گفت: درحال‌حاضر در حدود ۱۰ نمایندگی خارجی در کشور فعالیت دارند و گواهی فعالیت نمایندگی‌ها در شهرهای دیگر از طریق اصناف صادر می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به قدرت خرید سطوح مرفه جامعه پیشنهاد خرید چه خودرویی می‌دهید، گفت: درحال‌حاضر به واسطه افزایش رقابت در بازار به دلیل برندهای زیادی که در کشور فعالیت دارند و بین مدل‌های مختلف بازاری رقابتی وجود دارد و مشتری می‌تواند بر اساس پارامترهای مختلف تصمیم‌گیری کند. این پارامترها بر اساس سطح ایمنی و رفاه خودرو، آپشن‌ها، قیمت، مدل، خدمات پس از فروش آنها می‌تواند برای خرید از دیدگاه مشتری اولویت‌بندی شود.

احتشام‌زاد افزود: یکی از بهترین رفرانس‌ها برای مشتری، استفاده از نتایج ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد کشور است. تمام شرکت‌های خودرویی و نمایندگی‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در این راستا برخی در سطح ایمنی بالاتر قرار دارند، بعضی در بخش رضایتمندی در تامین قطعات و خدمات پس از فروش حداکثر رضایت را جلب کرده‌اند و... . درنتیجه مشتری می‌تواند بر اساس معیارهای خود آزادانه انتخاب کند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران چه خودرویی سوار می‌شود؟

شاید برای ما جالب باشد کسانی که در صنفی مشغول به کار هستند خود در همان بخش از چه برندی استفاده می‌کنند. به طور نمونه خودروساز چه مدل خودرویی سوار می‌شود؟ کسی که کت و شلوار مورد نیاز مردم را تهیه می‌کند خود چه مارکی را استفاده می‌کند؟

khodro13.jpg

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‎داران و فروشندگان خودرو تهران معتقد است امروز برای مردم برند مهم نیست و آنها به دنبال خودروهای باکیفیت هستند. وی درباره ردیف درآمدی افرادی که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای خودرو شخصی خود کنار می‌گذارند پیشنهاد می‌کند به سراغ خودروهای مونتاژی داخل از جمله سوزوکی، سراتو، رنوکپچر یا مزدا بروند. او اظهار کرد: این مدل‌ها خودروهای ۴ ستاره هستند و به لحاظ کیفیت حتما نظر مشتری را تامین می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که خود به عنوان رییس اتحادیه چه خودرویی سوار می‌شود، به I 20 اشاره کرد و گفت: این مدل محصول ۲۰۱۰ است و در زمان خودش ۳۰میلیون تومان قیمت داشت. در این ۶ سالی که از آن استفاده می‌کنم تنها برای تعویض روغن به تعمیرگاه مراجعه کرده‌ام و هیچ مشکلی تا امروز با آن نداشته‌ام. البته لاستیک‌ها نیز پس از ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارند و این امری طبیعی برای خودروست.

حرکت خلاف جهت آب چینی‌ها

موتمنی در ادامه به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: امروز افتخار شرکت‌های سازنده خارجی این است که برای خدمات پس از فروش در صورت تصادف نکردن به هیچ قطعه‌ای نیاز نیست. ازاین‌رو می‌بینید که افراد در برخی نمایندگی‌ها مانند هیوندا عموما بیکار هستند برعکس نمایندگی‌های خودروهای چینی. البته این ترفند خودروسازان چینی است زیرا سود خود را از بازار لوازم یدکی به دست می‌آورند.

khodro14.jpg

رییس اتحادیه نمایشگاه‎داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: خودروهای باکیفیت خارجی حتی پس از ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار کیلومتر نیاز به تعویض قطعه ندارند.

موتمنی برای کسانی که بخواهند بالای ۲۰۰میلیون تومان هزینه خرید خودرو کنند نیز پیشنهاد داد: برای خودروهای بالای ۲۰۰ تا ۲۵۰میلیون تومان تلیسمان، اسپورتج و توسان نیز خودروهای مناسبی هستند.

با ما سبک زندگی اقتصادی را «گسترش» دهید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها