|
کدخبر: 31613

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به گسترش خبر داد:

۵ تا ۸ درصد سود تسهیلات نوسازی کم می‌شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص ۵ تا ۸درصد یارانه سود تسهیلات برای نوسازی صنایع پس از توافق با بانک مرکزی خبرداد وگفت: با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه ۹۷ برای طرح نوسازی صنایع یارانه سود تسهیلات پرداخت خواهد شد.

محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش درباره طرح نوسازی صنایع در سال جاری گفت: در قانون بودجه منابعی در قالب حمایت از تولید دید شده که می‌تواند در صورت تخصیص مناسب به صورت یارانه سود تسهیلات در بخش بازسازی و نوسازی صنایع مد نظر قرار بگیرد. امیدواریم با منابعی که در بودجه تعریف شده و با همکاری سازمان برنامه و بودجه از خزانه دریافت خواهیم کرد با سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها در قالب یارانه سود تسهیلات به طرح نوسازی و سایر طرح‌های مشابه اختصاص دهیم.

salehinia123.jpg

وی با با تاکید براین که هنوز سهم یارانه سود تسهیلات به طور قطعی تعیین نشده است، اظهارکرد: بر اساس نظرات کارشناسی بین ۵ تا ۸ درصد از سود تسهیلات می‌تواند در قالب یارانه پوشش داده می‌شود. این میزان بسته به نوع صنعت، میزان تسهیلات و... می‌تواند متفاوت نیز در نظر گرفته شود. هدف این است تا با کاهش نرخ سود تسهیلات زمینه تولید محصولات با کیفیت و افزایش بازدهی تولید را در کشور فراهم کنیم.

به گزارش گسترش، سال گذشته مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات نوسازی در نظر گرفته شده بود اما با پرداخت کمتر از ۵ درصد این رقم این طرح با شکست مواجه شد. یکی از دلایل شکست این طرح نرخ بالای سود تسهیلات عنوان شده است برهمین اساس در قانون بودجه سال ۹۷ مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تخصیص یارانه سود تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان در نظر گرفته شده تا از طریق تسهیلات با سود کمتر بتوانند ماشین‌آلات خود را نوسازی کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها