|
کدخبر: 31492

شعار سال ۹۶ در حد حرف باقی ماند

عضو هیئت رییسه خانه صنعت، معدن وتجارت باتاکید براین که اقتصاد مقاومتی در سال گذشته در حد تئوری باقی ماند اظهارکرد: سال گذشته علی رغم این که سال «اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال» بود اما صنعتگران شاهد اتفاق خاصی در این زمینه نبودند،درباره اقتصاد مقاومتی نیز فقط جلساتی تشکیل و صحبت هایی مطرح شد اما در عمل خروجی خاصی شاهد نبودیم.

محمدحسین فنایی، عضو هیئت رییسه خانه صنعت، معدن وتجارت در گفت و گو با پایگاه خبری گسترش در ارزیابی عملکرد سال«اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال»گفت:اکنون در ابتدای سال 97 قرارداریم وزارت صنعت، معدن و تجارت باید گزارشی از اقداماتی که در راستای اقتصاد مقاومتی و درخواست صنعتگران در طول سال مطرح شده ارائه کند.شاید تفکیک شدن این وزارت به خانه به وزارت بازرگانی و وزارت صنعت و معدن در سال جدید بتواند تا حدودی بخش های بر زمین مانده را فعال کند.

fanaii.jpg

وی با بیان این که در سال گذشته با توجه به وعده هایی که در زمینه تولید و اشتغال داده شده بود انتظارات برآورده نشد افزود:ممکن است در آمارها شاهد رشد نسبی در برخی از بخش ها باشیم اما در مجموع صنعتگران رونقی که لازمه تولید است احساس نکردند.از سوی دیگر برخی از مشوق های وعده داده شده هم چون مشوق های صادراتی و....که از بندهای اقتصاد مقاومتی است نیز اجرایی نشد.

فنایی یکی از بحث های اقتصاد مقاومتی را توجه به سند آمایش سرزمینی دانست و اظهارکرد:این سند در سال گذشته تدوین شد اما هنوز شاهد اجرایی شدن کامل آن نیستیم. توجه به ویژگی های جغرافیایی و مزیت های منطقه ای یکی از مهم ترین عومل توسعه متوازن است.

عضو هیئت رییسه خانه صنعت، معدن وتجارت با تاکید براین که اقتصاد مقاومتی مبتنی بر کوچک شدن دولت تعریف شده است،گفت: در سال جاری شاهد هیچ گونه اقدام روشنی برای کوچک شدن دولت نبودیم و دولت هنوز هم در تمام بخش های اقتصادی حضور پررنگ دارد. البته در کنار این ضعف ها اقداماتی هم در سال جاری در زمینه پررنگ شدن نقش مردم در نظارت بر فعالیت اصناف و واحد ها،مشارکت تشکل ها در تصمیم گیری های کلان و.... انجام شد و تزریق منابع نیز هم چون سال های گذشته صورت گرفت اما باید توجه داشت که تنها مشگل صنایع منابع مالی نیست و فضای کسب و کار باید بهبود پیدا کند.

ارسال نظر