|
کدخبر: 31450

براساس تفاهم نامه ایدرو و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری محقق می شود:

ایجاد ۱۰ هزار شغل برای روستاییان

تفاهم نامه همکاري توسعه صنعت و اشتغال پايدار در مناطق محروم کشور ميان سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري امضا شد و رئيس هيئت عامل ايدرو در اين مراسم گفت: با امضاي اين تفاهم نامه بنا داريم با استفاده از تسهيلات قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتعال پايدار در مناطق روستايي به توسعه اشتغال در اين مناطق کمک کنيم.

به گزارش پایگاه خبری گسترش منصور معظمی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در اين تفاهم نامه علاوه بر توسعه مناطق محروم و روستايي، ايجاد اشتغال در این مناطق را در اولويت قرار مي دهد گفت:اجراي طرح سرمايه گذاري صنعتي ازجانب بخش غير دولتي براي ايجاد اشتغال پايدار و رونق توليدات صنعتي در شهرهاي زير 10 هزار نفر جمعيت و مناطق محروم روستايي با حمايت و تسهيل گري ايدرو، را هدف امضاي اين تفاهم نامه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: خوشحالم که در روزهای پایانی سال 96 شاهد انعقاد قرارداد بین ایدرو و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هستیم. حال با توجه به این که یکی از وظایف ایدرو سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و نقاطی است که بخش خصوصی علاقمند به ورود به آن‌ها نیست و بر اساس قانون شرایطی فراهم شده که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای حمایت از اشتغال و سرمایه‌گذاری به این امور ورود کند.

همچنین او تصریح کرد: در تفاهم نامه امروز سعی کرده‌ایم و بخشی از دل نگرانی‌ها را مرتفع کرده و با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید هستیم، به هدف کمک به توسعه اشتغال در مناطق روستایی دست یابیم. بنابراین باید بگویم در مجموع تفاهم‌نامه کنونی به توسعه اشتغال و صنعت در مناطق محروم منجر می شود.

اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری اشتغال روستایی

همچنین در این مراسم ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری درباره اهمیت تفاهم‌نامه همکاری توسعه صنعت و اشتغال پایدار در مناطق محروم وچگونگی همکاری با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: بر اساس پیگیری ها و کارهای بسیاری که انجام داده ایم توانستیم در آخرین روزهای کاری سال 96 موفق به امضای تفاهم‌نامه با ایدرو شویم.

وی افزود:یکی از موضوعاتی که در نظام برنامه‌ریزی کشور از آن غافل بودیم، سرمایه‌های فیزیکی و استانی روستاییان و عشایر کشور است که سازمان ایدرو با توجه به اینکه یک سازمان اجرایی است می‌تواند ظرفیت‌های موجود در این حوزه ها را بیش از پیش شکوفا کند. از ین رو بر اساس پیش‌بینی های جهانی تا سال 2030، 4 تا 8 میلیون عنوان شغلی در دنیا عوض شده و نزیک به 2 میلیون عنوان شغلی جدید ایجاد می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: ایدرو یکی از سازمان‌های توانایی است که می‌تواند در کشور عناوین شغلی جدید را بوجود آورد. او با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با آسیب شناسی که انجام داد دریافت که فقدان شغل‌های مناسب و درآمدزایی در مناطق محروم یکی از مشکلات بزرگ کشور است افزود:در جهت رفع این مشکل دولت لایحه‌ای را به مجلس برد و با تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه اشتغال در مناطق محروم اختصاص داده شده است.

رضوی تصریح کرد:هدف ما استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی است و در این راستا طی توافق صورت گرفته با ایدرو، با شروع سال 97 کارهای بزرگی برای روستاییان و عشایر کشور صورت خواهد گرفت. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: روستاییان مرزنشین می‌توانند از وام‌های 4 درصدی برای اشتغال و سایر روستاییان از وام‌های 6 تا 8 درصد بهره ببرند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها