|
کدخبر: 31189

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان:

تولید با مشکلات عدیده ای مواجه است

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در آخرین نشست این کمیسیون گفت: کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با ۱۲ کمیته مستقل تلاش نمود با احصای نظرات فعالان وقتصادی و کارآفرینان، راه را برای بهبود فضای کسب و کار فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش از اصفهان، مجتبی ملااحمدی با شرح عناوین کمیته‌های کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دوازده کمیته این کمیسیون شامل کمیته‌های فولاد و صنایع متالوژی، صنعت خوردو، صنعت ساختمان و عمران، انرژی، نفت و گاز، فلزات و سنگ‌های گرانبها، صنایع غذایی و دارویی، ساخت و تجهیزات و ماشین‌آلات، صنایع کوچک و متوسط و کنسرسیوم ها، نساجی، خدمات فنی و مهندسی، چاپ و بسته‌بندی و بازیافت هر ماه به طور منظم جلسات خود را برگزار می‌کنند

ملااحمدی از اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و اتاق فکر راهبردی رفع موانع تولید و بهبود مستمر فضای کسب و کار یاد کرد و افزود: این کمیسیون با مشارکت نخبگان، کارآفرینان، اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی، اقدام به طرح مشکلات و ارائه راهکار منطقی به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نقش بازوی امین دولت در سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی را بعهده دارد.

ملااحمدی افزود: کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، نقش اتاق فکر راهبردی رفع موانع و مشکلات صنعت از طریق مشارکت نخبگان فعالان صنفی و اقتصادی و اساتید دانشگاه را عهده دار است.

ملااحمدی ادامه داد: این کمیسیون با طرح مشکلات صاحبان صنایع در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان و ارائه راهکار، از طریق خرد جمعی سعی در حفظ اشتغال موجود و رونق و توسعه صنایع گام بردارد.

وی با اشاره به حل بسیاری از مشکلات بیمه ای، مالیاتی و گمرکی و تسهیل صادرات و مبارزه با قاچاق کالا در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی توسط این کمیسیون و اتاق بازرگانی استان گفت: صنایع کشور در این مقطع با مشکلات عدیده مواجه هستند که امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت فکری کمیسیونهای اتاق بازرگانی، و احصای نظرات کاربردی و اصولی فعالان اقتصادی و کارآفرینان، شاهد رفع چالش‌های صنعت و حفظ اشتغال و تحقق رونق اقتصادی باشیم.

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه به برگزاری نشست‌های مشترک کمیسیون‌های صنایع سایر استانها اشاره کرد و گفت: تعامل فعالان بخش خصوصی و تقویت جایگاه تشکل‌های صنفی، موجب تحقق اقتصاد پایدار و توسعه متوازن می‌گردد.

ملااحمدی در پایان به حضور جمعی از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت به دعوت این کمیسیون جهت بررسی و حصول نتیجه از مشکلات صنایع قدیمی و بزرگ مانند پلی اکریل و ذوب آهن گفت: امیدواریم با هم افزایی دولت و بخش خصوصی شاهد رونق تولید و توسعه همه جانبه و تحقق اقتصاد پایدار در کشور باشیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها