|
کدخبر: 29324

تلاش استاندار بوشهر برای هدایت طرح‌ها به شهرک‌های صنعتی

استاندار بوشهر گفت: فرمانداران تلاش کنند طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی به شهرک‌های صنعتی استان هدایت شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی، عبدالکریم گراوند در آیین افتتاح بزرگترین طرح گلخانه‌ای گوجه فرنگی و دستکش‌های صنعتی در بخش بردخون شهرستان دیر گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و وجود حداقل تشریفات در شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر لازم است مسئولان اقتصادی استان برای هدایت طرح‌های سرمایه‌گذاری به سوس شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تلاش کنند.

استاندار بوشهر در این آیین گفت: با هدف توسعه مناطق کمتر برخوردار از اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی در شهرک‌های صنعتی استقبال می‌کنیم و در مراحل مختلف ساخت‌وساز و بهره‌برداری در کنار تولید‌کنندگان هستیم.

عبدالکریم گراوند افزود: با توجه به فاصله نزدیک بندر دیر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس سرمایه‌گذاران باید از این فرصت برای صادرات محصولات با کیفیت به این کشورها بهره لازم را ببرند.

وی اظهار کرد: همچنین مسئولان برای روان‌سازی امر صادرات محصولات به‌ویژه محصولات کشاورزی با کیفیت نیز باید تلاش کنند.

گراوند با اشاره به کارخانه رب گوجه فرنگی بردخون گفت: این کارخانه روزانه ۶۰۰ تن گوجه فرنگی با قیمت هر کیلوگرم پنج هزار ریال از کشاورزان خرید می‌کند و زمینه اشتغال ۸۰ نفر در سه شیفت فراهم شده است.

گفتنی است؛ طرح تمام اتوماتیک و هوشمند گلخانه‌ای گوجه فرنگی 'بال کبوتر' در بردخون دیر با ۱۳میلیارد ریال اعتبار احداث شده است و با افتتاح این طرح زمینه اشتغال۱۳ نفر فراهم می‌شود.

شهرستان دیر یکی ازقطب‌های تولید گوجه فرنگی خارج از فصل دراستان بوشهر به شمار می‌رود که سالانه بیش از ۲۳۸هزار تن محصول دراین شهرستان تولید می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها