|
کدخبر: 29216

خارجی ها در هر دقیقه ۵ برابر ایرانیان پیچ و مهره تولید می کنند

یک تولید‌کننده پیچ و مهره گفت: از آنجایی که تجهیزات مورد استفاده برای تولید پیچ و مهره در ایران فرسوده است، تولید‌کنندگان چین و تایوان و اروپا دقیقه‌ای ۴۰۰ تا ۶۰۰ پیچ یا مهره تولید می‌کند در حالی که تولید‌کنندگان داخل در هر دقیقه ۱۲۰ پیچ یا مهره تولید می‌کنند.

حامد حمیدین، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، با بیان اینکه دولت سعی دارد مواد اولیه با کیفیت را در اختیار تولیدکنندگان پیچ و مهره قرار دهد، بیان کرد: تنوع مواد اولیه‌ای که در چین، تایوان و ترکیه وجود دارد برای تولیدکنندگان ایرانی وجود ندارد.

وی افزود: پیچ و مهره‌ها معمولا در دو حوزه خودروسازی و بازار یا به نوعی مصارف خانگی تولید می‌شود، تولید پیچ و مهره هایی که در مصارف خانگی به کار برده می‌شود معمولا کم کربن هستند و تولید آنها را برای تولید‌کنندگان زیر پله‌ای خیلی سخت نیست، چه بسا که اکنون تعداد این تولید‌کنندگان زیر پله‌ای هر روزه در حال افزایش است.

این تولید‌کننده پیچ و مهره تصریح کرد: تولید پیچ و مهره هایی که در خودرو‌ها کاربرد دارند به دلیل اینکه استاندارد‌های خاصی را می‌طلبد، تولید‌کنندگان خرد خیلی در این حوزه ورود نمی‌کنند.

حمیدین اظهار کرد: استفاده از مواد اولیه داخلی به دلیل کیفیت پایین و وجود ناخالصی موجب آسیب به تجهیزات و دستگاه‌ها می‌شود و هزینه هایی را در هنگام تولید برای تولید‌کنندگان در بر خواهد داشت، از طرفی، بسیاری از تولید‌کنندگان برای تولید محصولات در سایز‌ها و مدل‌های گوناگون مجبور می‌شوند، قالب‌های دستگاه را عوض کنند که این موضوع نیز هزینه هایی را برای آنها در بر خواهد داشت در صورتی که تولید‌کنندگان چینی یک قالب را برای یک سال به کار می‌برند و بازار آنها کاملا کنترل می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها