|
کدخبر: 27074

ظرفیت های صادرات شهرک های صنعتی خراسان جنوبی تشریح شد

صادرات کنسانتره زرشک به کشورهای اروپایی

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی نخستین تولید‌کننده زرشک کشور است که ۹۸ درصد زرشک کشور را تامین می‌کند، کنسانتره زرشک در قالب انواع نوشیدنی به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

عباس جرجانی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، با اشاره به ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی استان خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های معدن خیز کشور به شمار می‌رود و بیشتر بنگاه‌های تولیدی و صنعتی این استان در حوزه فرآوری معدنی فعالیت دارند این بنگاه‌ها بیشتر در حوزه فرآوری خاک‌های معدنی، سنگ‌ها از جمله سنگ‌ها تزیینی فعالیت دارند.

وی افزود: بیشترین فعالیتی که در این خصوص انجام‌شده، فرآوری روی خاک‌های معدنی و بنتونیت بوده که فناوری بنتونیت در چاه‌های نفت، ریخته‌گری و گندله‌سازی به‌کاربرده می‌شود. خراسان جنوبی یکی از قطب‌های معدنی بنتونیت است و ازآنجایی‌که این فناوری در داخل مصرف بالایی دارد، محصولات تولیدی در داخل به‌کاربرده می‌شود اما برای صادرات نیاز داریم که واحد‌های جدیدی در این حوزه راه‌اندازی کنیم.

جرجانی تصریح کرد: از دیگر محصولات تولیدی واحد‌های تولیدی خراسان جنوبی می‌توان به شامپو‌های معدنی و پودر‌های مخصوص مواد شوینده اشاره کرد.

به گفته مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، در این استان سنگ‌های گرانیت باکیفیت بالا تولید می‌شود و گرانیت به رنگ کاهویی که از معدود سنگ‌هایی است که در این استان وجود دارد، بعد از فرآوری به کشور ایتالیا صادر می‌شود. علاوه بر این، سنگ‌های گرانیتی خراسان جنوبی برای استان‌های مجاور نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای تولید میلگرد و نورد نیز برخی از واحدهای این استان شروع به فعالیت کرده‌اند اما صادرات کاشی و سرامیک اولویت اول را در این استان دارد و محصولات تولیدی به عراق و افغانستان صادر می‌شوند.همچنین بلوک‌های سبک ساختمانی تولیدی این واحدها به کشور عراق صادر می‌شود.

وی در ادامه به تولید خوراک دام و طیور توسط بنگاه‌های تولیدی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این محصولات نیز به کشور افغانستان صادر می‌شود.

جرجانی در پایان اظهار کرد: واحدهای تولیدی زعفران را بعد از فرآوری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، امریکا، کانادا، استرالیا و کشور‌های اروپایی صادر می‌کنند،

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها