|
کدخبر: 26768

ضرورت نیاز واحدهای صنعتی قزوین به مراکز تحقیق و توسعه

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام خمینی (ره) بابیان اینکه مراکز تحقیق و توسعه از الزامات واحدها و شرکت‌های بزرگ دنیا است، گفت: واحدهای صنعتی قزوین نیاز به مراکز تحقیق و توسعه دارند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، سعید عباس‌بندی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد: باید بپذیریم که ارتباط لازم بین واحدهای صنعتی و شرکت‌ها در استان قزوین با دانشگاه‌ها به خوبی شکل نگرفته است.

وی افزود: واحدهای فنی و صنعتی در استان قزوین مراکز توسعه و تحقیق ندارند و یا اگر دارند خیلی فعال نیست.

عباس‌بندی خاطرنشان کرد: در کشور های پیشرفته معمولاً مراکز تحقیق و توسعه مورد توجه شرکت‌هایی که به دنبال توسعه هستند قرار دارد زیرا به‌ خوبی می‌دانند که اگر این مراکز تحقیق و توسعه پیشرفت کند شاهد توسعه در کل واحد خواهند بود.

وی تصریح کرد: مراکز صنعتی استان قزوین باید به این درجه از رشد برسند که نیاز به مرکز تحقیق و توسعه و ارتباط با دانشگاه را درک کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام خمینی(ره) با اشاره به این که مشکل اصلی اینجاست که این احساس نیاز در واحدهای صنعتی وجود ندارد، افزود: مراکز صنعتی تنها به شرطی توسعه را درک خواهند کرد که بتوانند ارتباط خوبی با دانشگاه داشته باشند.

وی، افزود: رعایت اخلاق پژوهشی در داوری و همچنین نوشتن مقالات می‌تواند زمینه‌های رشد انسان را محقق کند.

عباس‌بندی یادآور شد: دانشجو باید بداند که تحصیل به خصوص در بخش تکمیلی نیاز به ‌وقت و اهمیت دارد و درس باید در اولویت زندگی فرد قرار بگیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها