|
کدخبر: 24314

دو روز تا کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری اصفهان؛

کارخانه ریسباف، نماد میراث صنعتی ایران می‌شود

کارخانه ریسباف در حاشیه کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری اصفهان،‌ با سرمایه گذاری دولت و بانک ملی، به موزه و نماد میراث صنعتی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش در اصفهان ، هفتمین کنفرانس بین المللی «توسعه پایدار و عمران شهری» به منظور توسعه، بهسازی، بازسازی، باززنده سازی و بازآفرینی در مناطق و سکونت‌گاه‌ها و بافت‌های ناکارآمد طی ۳ روز از ۲۳ تا ۲۵ آذر با همت شهرداري اصفهان برگزار مي‌شود.

کنفرانس توسعه پایدار و عمران شهری در شش محور اصلی «ارائه تعريف جامع از توسعه پايدار، شناخت چالش‌ها و ارائه راهكارها»، «نقش شهرسازي، معماري و ساخت در توسعه پايدار»، «نقش حمل و نقل در توسعه پايدار و تاثير آن بر مهار توسعه پيراموني شهرها»، «نقش مديريت منابع انرژي آب»، «محيط زيست و فناوري هاي نوين در توسعه پايدار شهري» و «نقش اقتصاد شهري و مديريت سرمايه هاي شهري در توسعه شهر» برگزار مي شود.

میهمانان این کنفرانس، وزیر راه و شهرسازی و معاونانش، رييس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خواهند بود.

در هفتمین کنفرانس بین المللی «توسعه پایدار و عمران شهری»، سفیر کشور سنگال و پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، بوسنی، چین و هند نیز حضور خواهند داشت.

پیش‌بینی شده است که شهردار اصفهان و اساتیدی از دانشکده شهرسازی دانشگاه صنعتی دورتموند به عنوان سخنران در اين كنفرانس حضور داشته باشند.

همچنين در این کنفرانس كارخانه ريسباف به عنوان ارزشمندترين يادگار ميراث صنعتي اصفهان مورد رونمایی قرار گرفته و با سرمایه گذاری دولت و بانک ملی، به موزه و نماد میراث صنعتی کشور تبدیل شود. این کارخانه در مرکز شهر و در حدود ۲۰۰ متری سی و سه پل و زاینده رود قرار دارد.

بر اساس این گزارش؛ حاميان برگزاري هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان وزارت راه شهرسازي، شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهر اصفهان، معاونت شهرسازي و معماري شهرداري، اداره كل شهرسازي استان اصفهان، شهرداري اصفهان، سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان، دانشگاه دانش پژوهشان، دانشگاه هنر و سازمان ميراث فرهنگي كشور هستند.

shahri-konferanc23.jpg

ارسال نظر