|
کدخبر: 23897

ضرورت برخورد با صنایع آلاینده در عسلویه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بر لزوم برخورد بدون مماشات با صنایع آلاینده در شهرستان عسلویه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، جاسم زارعی اظهار کرد: مقید کردن شرکت‌ها به اجرای پیوست سلامت، ضروری است و باید قبل از استقرار صنعت این مهم اجرائی می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای شرکت‌هایی که در حال اخذ مجوز هستند، این امر اجرایی شده اما شرکت‌هایی که سنوات قبل دایر شده‌اند، فاقد استانداردهای سلامت و محیط زیستی لازم بوده و این مشکلات را به بار آورده‌اند که باید برای آنها فکری اساسی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: به مخاطره انداختن سلامت کارکنان خودشان، شرکت‌های مجاور و قاطبه مردم از مصادیقی هست که مماشات برنمی‌تابد و باید با آنها برخورد جدی تری شود.

وی اظهار کرد: حذف فلرها، پیشگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، دریا و خاک، پیشگیری از نشت گازهای خطرناک سرطان‌زا و ایجاد کننده ده‌ها بیماری خطرناک دیگر که به مرور زمان آثار آن مشاهده خواهد شد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

زارعی خاطرنشان کرد: قطعا با توانمندسازی و تعامل مردم، نهادها، شرکت‌ها و ادارات منطقه با شبکه بهداشت، در راستای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه سلامت می توانیم توانمندتر حرکت کروده و سریع‌تر به اهداف و حقوق حقه خود برسیم.

وی افزود: تحقق اهداف سلامتی منطقه در گرو حل مشکلات حقوقی موجود و کم کردن نفوذ غیر منطقی مدیران بعضی از شرکت‌های مستقر که به بهانه مشترک بودن میدان گازی و رقابت با کشور همسایه یعنی قطر، حداقل استانداردها را رعایت نمی‌کنند است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها