|
کدخبر: 23715

۹۰ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهند

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکید کرد که برای رونق بخشیدن به صنعت و اقتصاد کشور باید در بخش صنایع کوچک تحرک بیشتری رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، محمد حسین مقیسه ، با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد صنعت در ایران در بخش صنایع کوچک است و برای ایجاد اشتغال که هم اکنون مهمترین موضوع در کشور تلقسی می‌شود باید توجه ویژه تری به صنایع کوچک شود، اظهار کرد: صنایع کوچک از چند مشکل رنج می برند که بخشی از آن باید توسط دولت و بخش دیگر آن توسط فعالان صنایع کوچک حل شود.

وی ادامه داد: مشکل نقدینگی و تامین مالی از مهمترین مسائل روز صنایع کوچک است که در این بخش دولت باید اقدامات جدی تری انجام دهد. علاوه بر این شناخت بازار و توجه به نیازهای مصرف کننده ازموضوعاتی است که فعالان صنعتی باید بیش از پیش آن را مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه کسب و کارهای نوین و استارتاپ‌ها از دیگر موضوعاتی هستند که سرمایه گذاران جدید صنایع کوچک باید آن را لحاظ کرده و با مطالعه بیشتری وارد این عرصه شوندف خاطرنشان کرد: در ۱۰۰ روزه آغاز دولت دوازدهم اقداماتی برای بهبود فضای کسب و کار و حل مشکلات صنعت اقداماتی صورت پذیرفته است.

مقیسه با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه گزاری صنایع کوچک در طول ۱۰۰ روز آغاز دولت دوازدهم ۱۱۶ ضمانت نامه به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال برای صنایع کوچک صادر و تمدید کرده است، بیان کرد: در این مدت برای ۳۱ واحد صنعتی کوچک در حال احداث به مبلغ ۳۸۶ میلیارد ریال و برای ۴۱ واحد به ارزش ۳۷۱ میلیارد ریال جهت سرمایه در گردش و برای هشت واحد صنعتی جهت طرح های توسعه ای به مبلغ ۵۲ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده است.

به گفته وی در هشت ماهه سال جاری این صندوق به رشد بالای ۱۰۰ درصدی در صدور ضمانت نامه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست یافته وامیدوار است این رشد تا پایان سال ادامه داشته باشد. علاوه بر این راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور ضمانت نامه و همچنین تنوع در وثایق دریافتی به منظور سهولت در روند صدور ضمانت نامه از مهمترین اقدامات صندوق در ماه‌های گذشته بوده است که با افزایش سرمایه صندوق در بودجه ۹۷ می‌توانیم خدمات خود را به صنایع کوچک توسعه دهیم.

ارسال نظر