|
کدخبر: 19342

رییس هیات عامل ایدرو:

روزنامه صمت سردمدار انتشار اخبار انقلاب صنعتی چهارم شود

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در بحث بازار موضوعی به نام وفاداری وجود دارد، به عقیده بنده موسسه فرهنگی - مطبوعاتی صمت باید به سمت وفاداری حرکت کند، بنده به تیتر ها، عکس‌های روزنامه حساس هستم و معتقدم باید در مسیری حرکت کنیم که هر روز مخاطبان روزنامه را دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش ، منصور معظمی، ضمن بازدید از موسسه فرهنگی - مطبوعاتی صمت در جمع خبرنگاران و مسئولان این موسسه تصریح کرد: هر خبری از سه عنصر فرستنده پیام، پیام و گیرنده پیام تشکیل شده است، تمام تلاش شما عزیزان این است که پیام یا محتوا را به مخاطب برسانید.

وی افزود: بنده نیز همانند تمامی مخاطبان هر روز صبح روزنامه‌های مطرح کشور را مطالعه می‌کنم، علاوه بر این خبرهای خارجی را دنبال می‌کنیم.

رییس هیات عامل ایدرو تصریح کرد: بنده به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت علاقه‌مند به پاسخگویی به خبرنگاران در حوزه‌های نفت و انرژی و خودرو هستم.

به گفته معظمی، روزنامه نگاران برای خلق مطالب ارزنده، باید عاشق باشند و تا زمانی که حالت عرفانی بین شما و مطلب برقرار نشود نمی‌توان مطلب عوام پسند خلق کرد به عبارتی «آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند»

وی ادامه داد: باید مطالب را به زبان ساده و همراه با اعتماد برای مردم بیان کنید، روزنامه نگاری در کشورمان شغل پر مخاطره‌ای است و شما برخی مواقع مجبور می‌شوید محافظه کار شوید این خیلی بد است، می‌خواهم به شما یک توصیه کنم حرفتان را بزنید اما صحبتهای خود را به صورت دیپلماتیک بیان کنید.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: شما عزیزان زیاد زحمت می‌کشید اما درخواست دارم، روزنامه صمت نشر دهنده و سردمدار انقلاب صنعتی چهارم شود زیرا اکنون متولی خاصی ندارد.

معظمی تصریح کرد: بنابر گفته وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات تا سال ۲۰۲۵، ۸۰۰ میلیون شغل در جهان از بین می‌رود، رباتیزه کردن برای کشوری مانند ایران اشتغال را از بین خواهد برد اما افزایش قدرت رقابت را بالا می‌برد که شما باید این موضوع را نشر دهید.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از خبر‌ها شنیدید که ارج و آزمایش بسته شدند، چرا باید ناراحت شویم، قاعده بنگاه این است که تعطیل شود در دنیا چندین شرکت از بین می‌روند بنگاهی که نتواند رقابت کند و نیاز مشتری را رفع کند باید تعطیل شود. متاسفانه تمام موضوعات کشور از موضع سیاسی مورد قضاوت قرار می‌گیرد، به جای اینکه خبرهای تکراری در روزنامه نشر دهیم باید جریان‌سازی کنیم و برای جریان‌سازی شما باید فردی دانای و توانمند باشید در این حالت است که شما می‌توانید نقش آفرین شوید.

معظمی با بیان اینکه به حوزه آموزش باید بیشتر توجه کرد،افزود: هنوز استراتژی توسعه صنعتی مشخص نیست و نیاز داریم به یک اجماع بین نخبگان و بین بخش های مختلف کشور صورت گیرد تا نتیجه آن توسعه شود، متاسفانه در این حوزه اختلاف نظر های زیادی وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها