|
کدخبر: 10889

اشتغال ۲۵ هزار نفر در شهرک صنعتی اشتهارد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز با اشاره به اینکه اکنون در شهرک صنعتی اشتهارد حدود 25 هزار نفر به طور مستقیم فعالیت می کنند، گفت: حدود 200 تا 300 شرکت در این شهرک با حمایت دولت احیا شده اند.

به گزارش‌ پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، جهانگیر شاهمرادی در بازدید از شهرک صنعتی اشتهارد، افزود: شهرک صنعتی اشتهارد از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور و خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 2 هزار و 500 واحد صنعتی در این شهرک قرارداد منعقد کرده اند، ادامه داد: هزار و 200 پروانه بهره برداری و 800 واحد در این شهرک فعال است.

شاهمرادی گفت: این شهرک مجموعه ای از صنایع در حوزه های مختلف را در خود جای داده و خارج از محدوده 120 کیلومتری و معاف از مالیات است.از سال گذشته به واسطه فاصله هوایی معافیت مالیاتی زیرسوال رفته از این رو با تعامل تمام مسئولان حل این موضوع در دستور کار قرار گرفته و تا حدودی حل شده است.یکی از مشوق هایی که واحدهای صنعتی را متمرکز کرده، شعاع 120 کیلومتری و معافیت مالیاتی بوده که امید است حل شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بزرگ این شهرک کمبود برق است، گفت: اکنون 170 مگاوات کسری برق در شهرک صنعتی اشتهارد وجود دارد که حل آن نیاز به توجه ویژه دارد. این مطلب در سفر اخیر رییس جمهوری مصوب شد که امید است با پیگیری های صورت گرفته در اسرع وقت رفع شود.

وی با بیان اینکه در شهرک کمبود آب وجود دارد و در آینده نزدیک این آب پاسخگوی نیاز شهرک نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اکنون یک سوم ظرفیت شهرک فعال است که اگر زیرساخت ها تکمیل شود ظرفیت اشتغال چند برابر می شود.

شاهمرادی گفت: نمایشگاه توانمندی های صنعتی استان که از 21 تا 24 مرداد ماه 96 در میدان امام (ره) برگزار خواهد شد، شرکت شهرک ها کل هزینه ها را متقبل شده و هزینه ای به واحدهای حاضر در نمایشگاه تحمیل نخواهد شد و برندهای معتبری می توانند حضور داشته باشند.

وی افزود: برخی واحدهای صنعتی در اشتهارد بدهی بانکی دارند در برهه ای از زمان دچار مشکل بودند و یک سال اخیر کمترین جانشینی بانک ها را داشتیم.واحدهای غیرفعال رصد و مشکلات بررسی شده ولی اگر واحد صنعتی توان لازم را در این رابطه نداشته باشد، به سرمایه گذار دیگری واگذار می شود.

وی گفت: در 8 ماه اخیر هیچ مشکلی در تصفیه خانه نداشتیم و اقدامات اصلاحی در حال تکمیل است.برخی واحدها که قبل از برجام مواد اولیه از خارج کشور تهیه می کردند به ناچار با چندین واسطه مواد اولیه وارد کنند و قیمت تمام شده بسیار بالا بود.

وی با اشاره به اینکه برجام فضا را برای تولید کنندگان هموار کرد اضافه کرد: 6 ماه اخیر شرکت دنیلی در این شهرک به بهره برداری رسید که در دنیا فعالیت چشمگیری دارد.واحد تولید کننده اسپک خودرو که بجز ایران 5 کشور دیگر در دنیا در این رابطه تولید دارند بزودی افتتاح رسمی خواهد شد.دو شهرک اشتهارد 2 و شهرک صنعتی نجم آباد و طرح توسعه ناحیه صنعتی کوثر که اخیرا مجوز گرفته شده در دستور کار است.

ارسال نظر