|
کدخبر: 32008

روس‌ها از «اکسپو ۲۰۲۵» چه می‌خواهند؟

هفت سال تا برپایی رویداد جهانی «اکسپو ۲۰۲۵» (مصادف با ۱۴۰۴ شمسی) زمان باقی مانده، اما روسیه از همین حالا در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی از این رویداد است.

گسترش نیوز: سال گذشته دولت روسیه از آمادگی خود برای میزبانی و مشارکت در اکسپوی ۲۰۲۵ سخن گفت و شعار این رویداد را «تغییر دنیا: نوآوری و زندگی بهتر برای نسل‌های آینده» اعلام کرد.

روسیه برای میزبانی از این رویداد دارای زیرساخت‌ها و امتیازهایی از جمله برخورداری از جمعیت ۱۴۷ میلیون نفری، فضایی به مساحت ۱۷ میلیون کیلومتر مربع، پوشش ۱۱ منطقه زمانی و یکصد زبان رایج، حضور ۱۶۰ گروه قومی و ۱۶ مرز بین‌المللی است.

Russia-Pavilion.jpg

ولادیمیر پوتین ضمن حمایت از برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ در این زمینه می‌گوید: در صورت اعتماد کشورها، روسیه قادر به برگزاری بالاترین سطح نمایشگاه در شهر اکاتینبرگ در سال ۲۰۲۵ است.

این کشور تاکنون تجربه برگزاری رویدادهای بین‌المللی فرهنگی، تجاری و ورزشی از جمله میزبانی کنفرانس سران گروه بریکس در سال ۲۰۰۹، میزبانی بیست و هفتمین دوره یونیور سیداد در شهر کازان در سال ۲۰۱۲، سی و یکمین دوره جلسه سران اتحادیه اروپا و روسیه در سال ۲۰۱۳، میزبانی از بازی‌های المپیک زمستانی سوچی در سال ۲۰۱۴، میزبانی مسابقات کاپ کنفدراسیونها در سال ۲۰۱۷ و میزبانی مسابقات جام جهانی در سال تابستان ۲۰۱۸ را در کارنامه کاری خود دارد.

محل برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ اکاتینرگ به عنوان شهر آینده شناخته می‌شود که در واقع نخستین اکسپوی طراحی شده بعنوان شهر هوشمند است و به عنوان یک اعجاب دنیای فناوری بعد از این رویداد نیز به کار خود ادامه می‌دهد. شهر اکاتینبرگ در روسیه به منظور برپایی اکسپو ۲۰۲۵ امکاناتی از جمله ایجاد ۱۰۳ پاویون، جذب ۳۷ میلیون بازدید کننده و اختصاص ۵۵۵ هکتار وسعت به عنوان محل برپایی رویداد را در دستور کار خود قرار داده است.

با وجود اینکه روسیه از سال ۱۸۵۱ (۱۲۳۰ شمسی) در بحث‌های نمایشگاهی فعال بوده اما تاکنون موفق به برگزاری اکسپو نشده‌ و حالا امیدوار است با حمایت اعضای BIE شانس خود را برای میزبانی از اکسپو ۲۰۲۵ را افزایش دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها