|
کدخبر: 31998

حضور استارت‌آپ‌‌ها در نخستین رویداد بین المللی کار ایران

خارجی‌ها «ایران‌جابکس» را متمایز می‌کنند

دبیر برگزاری ایران جابکس ‌گفت: نمایشگاه‌هایی که تاکنون با موضوع کار برگزارشده‌اند به طور عمده دانشگاهی بودند و از طرفی شرکت‌کننده خارجی هم نداشتند، به همین دلیل ایران جابکس را می‌توان نخستین نمایشگاه بین المللی کار ایران دانست.

گسترش نیوز: نخستین رویداد بین المللی کار ایران از ۵ تا ۸ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا خواهد شد. سعید سمیعی، ریاست مرکز کار ایران و دبیر برگزاری اولین نمایشگاه کار ایران (ایران جابکس‌) با اشاره به اهمیت رویدادهای کار در جهان می‌گوید: نمایشگاه‌های کار در دنیا و به ويژه کشورهای توسعه یافته مفهومی شناخته‌شده است، این در حالی است که این سبک از رویدادها هنوز در ایران نوپاست و نتوانسته آنگونه که باید نقش آفرینی کند. وی در بیان اهمیت رویدادهای کار می‌افزاید: برگزاری نمایشگاه‌های کار ازآن‌جهت اهمیت دارد که می‌توانند باکم کردن فاصله بین کارجویان و کارفرمایان سبب چرخش اصولی نیروی کار شوند و درنهایت محصول این چرخه کاهش نرخ بیکاری خواهد بود.

سمیعی اظهار کرد: با توجه به خلایی که در برگزاری چنین نمایشگاه‌های در کشور حس می‌شد، تصمیم گرفتیم تا راهی برای ایجاد ارتباط آسان‌تر میان کارجویان و کارفرمایان ایجاد کنیم تا با ارتقاء وضعیت اشتغال در کشور در بلندمدت شاهد کاهش نرخ بیکاری در کشور باشیم.

samiii2.JPG

وی یکی از تفاوت‌های اصلی نمایشگاه ایران جابکس با نمایشگاه‌های دیگر را طیف افرادی دانست که در نمایشگاه خدمات می‌گیرند و گفت: نمایشگاه‌های برگزارشده قبلی که عمدتاً خوب هم بودند، گروه خاصی از کارجویان و کارفرمایان را بازار هدف قراردادند. با این حال نمایشگاه ایران جابکس، دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر کرده و طیف وسیعی از مشاغل را پوشش می‌دهد که این موضوع هم به کارفرمایان وهم کارجویان کمک می‌کند.

دبیر برگزاری ایران جابکس همچنین با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپی در این رویداد اظهار کرد: ازجمله بخش‌های ویژه نخستین نمایشگاه بین المللی کار ایران می‌توان به پیش‌بینی فضایی برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد. لازم به ذکر است که این فضا برای استارت آپ های کوچک که نیاز به حمایت دارند به‌صورت رایگان است، مگر آنکه به خدمات و فضای ویژه‌ای نیاز داشته باشند. همچنین برای دفاتر مشاور شغلی و کاریابی‌ها نیز باتسهیلاتی درنظرگرفته شده تا کاریابی‌هایی که مجوز دارند بتوانند خدمات پایه نمایشگاه، همچون غرفه پیش‌ساخته را رایگان دریافت کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها