|
کدخبر: 31997

نمایش «حلال» به سبک چشم‌بادامی‌ها

قاره آسیا با رویداد حلال مالزی HALFEST، ترکیه، دوبی و میتکس در ایران هر سال به بررسی وضعیت بازار حلال می‌پردازد.

گسترش نیوز: صنعت غذای حلال در حال حاضر ۱۷ درصد از بازار مواد غذایی جهان را از آن خود کرده است. ارزش این بازار بیش از یک تریلیون دلار گزارش می‌شود و بر همین اساس هم طبیعی‌ است که رویدادهای حلال با توجه ویژه در میان بازیگران صنایع غذایی روبه‌رو شوند.

بسیاری از فعالان صنایع غذایی جهان رویدادهای حلال را با رویداد حلال مالزی HALFEST می‌شناسند. این رویداد که یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری حلال و همچنین نمایشگاه های کالاهای مصرفی در جنوب شرقی آسیا به شمار می‌آید، توسط وزارت توسعه منطقه‌ای و شرکت سهامی توسعه صنعت حلال مالزی برگزار می‌شود. این رویداد همه ساله میزبان ۸۵ هزار بازدید کننده و بیش از ۵۰۰ غرفه‌دار است.

halal1.jpg

ترکیه نیز یکی دیگر از کشورهایی است که با رویداد حلال خود توجه کشورهای اسلامی اروپا و آسیا را به سوی خود جلب کرده است. در نمایشگاه حلال ترکیه موضوعاتی مانند گردشگری حلال، نساجی اسلامی، پزشکی حلال، شیمی حلال و دارو سازی مورد توجه قرار می‌گیرد. اما مقام بزرگترین برگزارکننده نمایشگاه غذای حلال به امارات متحده عربی می‌رسد. امارات متحده عربی هر سال با رویداد حلال دوبی فرصتی برای حضور ۴ هزار کارشناس از ۴۰ کشور ایجاد می‌کند و در آن علاوه بر غذای حلال به لوازم آرایش، گردشگری و نوشیدنی حلال نیز توجه می‌کند.

در این میان ایران نیز با رویداد میتکس به عنوان تنها رویداد به عنوان تنها رویداد بین‌المللی و تخصصی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته در جهان شناخته می‌شود. تاکنون دو دوره از رویداد میتکس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده است. دوره دوم نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (MeatEx) با حضور ۶۴ شرکت ایرانی و ۳۷ شرکت خارجی از ۱۵ کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد. طبق آمار در این رویداد بیش از ۱۱ هزار بازدیدکننده تخصصی از این رویداد بازدید کردند. در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌کنندگان داخلی نمایندگانی از کشورهای اسپانیا، استرالیا، آلمان، امارات متحده عربی، اوکراین، برزیل، مغولستان، چین، لیتوانی، ایتالیا، دانمارک، هلند، انگلستان، بلژیک و سوئیس حاضر شدند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها