|
کدخبر: 31887

گزارش ویژه گسترش از افتتاح نمایشگاه بانک و بورس؛

۳۹۰ شرکت بانک و بورس در فاینکس/ جای خالی سیف + تصاویر

نخستین روز برگزاری فاینکس ۲۰۱۸ گرچه با باران شدیدی همراه شد اما مورد استقبال قرار گرفت.

گسترش نیوز : امروز سایت تهران میزبان یازدهمین رویداد بین المللی بانک، بورس و بیمه است. در این رویداد سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، شاپور محمدی رییس سازمان بورس، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی ایران و حسین اسفهبدی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران و جمعی از فعالان حوزه بانک، بورس و بیمه حضور دارند.

*در حوزه بورس‌ وبانک میزبان ۳۹۰ شرکت معتبر هستیم

finex3.jpg

در ابتدای این مراسم رییس سازمان بورس برگزاری رویدادهای نمایشگاهی را در راستای فرهنگسازی صنعت بانک و بورس بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.

شاپور محمدی تصریح کرد: نمایشگاه پل ارتباطی بین فعالان و علاقه‌مندان حوزه بورس، بانک و بیمه با مردم است. در طول این سالها همواره مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این رویداد فرهنگ‌سازی همین امر بوده است. وی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم به کمک این رویدادها بتوانیم مخاطبان خود را پیدا کرده و میزان سرمایه‌گذاری در صنعت بورس و بانک را افزایش دهیم. امسال حضور بانکی‌ها بسیار بالاست. بر اساس آمار ستاد برگزاری ۳۹۰شرکت در این رویداد حضور دارند.

رییس سازمان بورس همچنین افزود: سال گذشته صنعت بورس ایران تحولات خوبی را تجربه کرد. امیدواریم امسال در حوزه بانک هم شاهد تحولات خوبی باشیم. به ویژه آنکه نماد بسیاری از بانکها از جمله بانک تجارت بازگشایی شده است.

*نقش بانک ها در توسعه فین تک ها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز از ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه فضای فناورانه در زمینه بانک و بورس سخن به میان آورد.

سورنا ستاری اظهار داشت: ما در سه سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان را توسعه دادیم. براساس برآوردهای ما این شرکت‌ها در سال ۹۶ بیش تز ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند. در حال حاضر بسیاری از این شرکت‌ها در بورس حضور دارند و این نشان دهنده رشد شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: خوشحالم که صنعت بانک و بیمه به سمت دانش بنیان حرکت می‌کند. بدون شک حمایت از جوانان و ایجاد شتاب دهنده ها از سوی بانک و بیمه باعث رشد فین‌تک‌های بومی می‌شود. وی همچنین تصریح کرد: امیدوارم با کمک و حمایت جمعی به سمت پویایی و ماندگاری استعدادهای ایرانی در داخل کشور حرکت کنیم.

finex2.jpg

*فاینکس نماد همکاری و تعامل در سه حوزه اصلی این عرصه است

رییس کل بیمه مرکزی ایران از دیگر افراد حاضر در این نشست بوده است. وی اظهار داشت: فاینکس یکی از نمودهای همکاری و تعامل صنعت بورس، بانک و بیمه است.

finex4.jpg

عبدالناصر همتی ادامه داد: امیدواریم به کمک چنین رویدادهایی شاهد افزایش تعامل این سه بخش باشیم. سیاست بیمه مرکزی، رشد ۵۰ درصدی سهم بازاری بیمه‌های عمر است و تا پایان برنامه ششم این رشد محقق خواهد شد.

وی افزود: ما چاره‌ای جز ایجاد فضا برای فعالیت استارت‌آپ‌ها نداریم و باید اجازه دهیم این شرکت‌ها در حوزه بیمه نیز فعالیت کنند.

*حواشی فاینکس از نگاه گسترش

براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش صورت گرفته قرار بود افتتاح این رویداد در سالن ۴۴ انجام شود، اما باران بهاری برنامه‌ریزی‌ها را بهم ریخته و آیین گشایش با تاخیر صورت گرفت. برخی از خبرنگاران برای افتتاح نمایشگاه به سالن ۴۱، برخی به سالن ۴۴ رفتند و بقیه نیز زیر باران به انتظار اطلاع‌رسانی مانده‌اند.

ولی الله سیف هم قرار بود به عنوان یکی مهمانان ویژه حضور داشته باشد اما ترجیح داد به این مراسم نیاید!

ارسال نظر