|
کدخبر: 29565

جشنواره پوسترها، فرصتی برای اتحاد اهالی صنعت نمایشگاهی

دبیر جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی هدف از برگزاری چنین رویدادی را نگاه به فعالیت های شرکت های برگزارکننده نمایشگاه ها از بعد هنری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، میلاد محمدی، دبیر جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی در نشست خبری این رویداد ضمن معرفی رویداد گفت: نخستین دوره این جشنواره به صورت ملی در کنار سمینار و نمایشگاه صنعت نمایشگاهی و با همت موسسه فرهنگی مطبوعاتی غیر تجاری صمت برگزار خواهد شد. مشارکت کنندگان این جشنواره از استان های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان، بوشهر و کرمان هستند. مشارکت کنندگان اصلی این رویداد برگزارکنندگان نمایشگاهی هستند که در سطح کشوری فعالیت دارند و همچنین در برخی استان ها مانند آذربایجان شرقی، نمایشگاه بین المللی تبریز به صورت مستقل در این رویداد حضور پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: در مدت زمان مشخص شده برای ارسال آثار، تعداد ۷۴ پوستر از میان نمایشگاه هایی که در سال های ۹۵ و ۹۶ برگزار شده بودند برای دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. از این میان هیئت داوران ۱۸ پوستر را برای حضور در گالری ویژه ای که همزمان با نمایشگاه صنعت نمایشگاهی در تاریخ ۲ اسفند ماه افتتاح خواهد شد، انتخاب کرده اند. ۱۸ پوستر نیز به انتخاب خود موسسه صمت در گالری نمایش داده می‌شود.

محمدی هدف از برگزاری این رویداد را کنار هم گذاشتن اعضای این صنعت دانست و اعلام کرد: نمایشگاه صنعت نمایشگاهی یک رویداد ۴ روزه برای نمایش دستاوردها و توانمندی های صنعت نمایشگاهی به همه مخاطبانی است که علاقمند به این حوزه هستند. این جشنواره نیز به نوعی تاکیدی بر این موضوع است که تمام اعضای صنعت نمایشگاهی که در سراسر کشور پراکنده شده اند، در کنار هم قرار بگیرند.

دبیر جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی بیان کرد: صنعت نمایشگاهی فعالان بسیاری در سطح کشور دارد که شاید بسیاری از آن ها بدون دیده شدن در حال فعالیت هستند. هزاران نفر در این حوزه مشغول به کار هستند که با نام برگزارکننده از آن ها یاد می شود و کسی با روند فعالیت های آن ها آشنایی ندارد و تنها دستاورد این گروه از افراد است که ما به عنوان یک نمایشگاه بین المللی خواهیم دید. جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاه این افراد را در کنار هم جمع کرده است تا فعالیت این افراد را از بعد هنری به مخاطبان معرفی کند.

وی در ادامه از حمایت هایی که از این جشنواره شده است تشکر کرده و گفت: خوشبختانه حمایت های شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران از این جشنواره قابل تحسین بوده است. برنامه ما این است که در برنامه اختتامیه این رویداد آقای محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشته باشند. امیدوار هستیم که این رویداد برای سال های آینده نیز با قدرت به فعالیت خود ادامه داده و نقطه عطفی برای بهبود کیفیت هنری پوسترها در سال های آینده باشد.

محمدی در پایان اظهار کرد: از نگاه برخی کارشناسان حوزه نمایشگاه، پوسترها هنوز قوت لازم را نداشته و از شرایط بصری لازم برای جذب مخاطب برخوردار نیستند. ما دوست داشتیم که تمام پوسترها را در گالری به نمایش بگذاریم اما نظر هیئت داوران به گونه دیگری بود. دکتر آرش سلطانعلی، مانی روشن، محمدعلی فخارمنش، رامین ترابی و کیوان افشین جو، ۵ داوری بودند که مسئولیت انتخاب پوسترها را برای مرحله اول و انتخاب برترین پوسترها بر عهده داشتند.

ارسال نظر