|
کدخبر: 29559

پوسترها بازوی رسانه ای نمایشگاه‌ها هستند

مدیر مسئول موسسه فرهنگی مطبوعاتی غیرتجاری صمت در نشست خبری نخستین جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی ضمن تشکر از کمک های شرکت سهامی نمایشگاه های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران، برگزاری چنین رویدادی را برای بهبود فضای نمایشگاه مفید دانست.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، ناصر بزرگمهر، مدیر مسئول موسسه فرهنگی مطبوعاتی غیرتجاری صمت در این نشست خبری گفت: پوستر یک ابزار رسانه ای تلقی می شود. ما پوسترها را نیز مانند دیگر رسانه ها می شناسیم و شاید بتوانیم آن را هم سطح با عکس بدانیم که به تنهایی یک رسانه ارتباطی کامل است که می توانند به طور کامل اطلاعات یک رخداد را بازگو کنند. گاهی اوقات یک پوستر یا عکس به تنهایی قادر است بیش از یک صفحه روزنامه اطلاعات به مخاطبان ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: وقتی ابزارهای رسانه ای را تقسیم بندی می کنند، ابزاری به عنوان پوستر هم وجود دارد که در سطح بین المللی به آن نگاه می شود و شاید بتوان آن را حتی نشان و لوگو یک نمایشگاه دانست. به همین دلیل است که برندهای مشهور دنیا بر مبنای لوگوهایشان نیز تلاش می کنند. لوگو معنا و مفهومی را در حد یک کتاب در دل خود دارد چرا که با معروف شدن یک لوگو دیگر همه مخاطبان اطلاعات کافی در مورد آن برند را تنها با نگاه کردن به لوگو به یاد خواهند آورد. لوگوها در جهان امروز خلاصه شده، چکیده و گویای فعالیت های بزرگ یک سازمان هستند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت های خود بیان کرد: با چنین خصوصیت اخلاقی که میان همه مردم دنیا وجود دارد و تقریبا همه به دنبال نشانه ها هستیم و فکر میکنیم که نشانه ها می تواند یک عضو از خانواده ارتباطی باشد، ما هم به عنوان یک رسانه و نشریه ای تخصصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت، وارد بحث جشنواره پوسترهای نمایشگاهی شدیم و فکر کردیم که این پوسترها نیز می توانند یک ابزار مفید رسانه ای باشند.

بزرگمهر در پایان از فعالیت های موثری که در زمینه اشتغالزایی در حوزه نمایشگاه انجام می‌شود یاد کرد و گفت: در همین راستا با همکاری انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به عنوان یکی از مهمترین سازمان هایی که می تواند به کمک کارآفرینی کمک کند، وارد همکاری برای برگزاری این جشنواره شدیم. شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با برگزاری رویدادهای سالانه یکی از موثرترین سازمان هایی است که به مسئله کار و اشتغال کمک کرده و هرچه میزان این نمایشگاه ها افزایش داشته باشد، میزان اشتغال در این حوزه نیز افزوده خواهد شد.

ارسال نظر