|
کدخبر: 26979

یک رویداد بندری در حوزه حمل و نقل

حمایت انجمن نگهداری و تعمیرات ایران از نمایشگاه بین المللی لجستیک و حمل و نقل بندر عباس حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از عصر نمایشگاه، حمایت انجمن نگهداری و تعمیرات ایران از نخستین نمایشگاه بین المللی لجستیک و حمل و نقل بندر عباس حمایت می کند.

اهداف انجمن نگهداری و تعمیرات ایران

بر اساس مفاد اساسنامه انجمن، منطق طراحی در پیکربندی‌های تشکیلاتی، تفکر حاکم بر تشکل‌های علمی و حرفه‌ای و استمرار بخشیدن به ارزش‌های فرهنگی و علمی، برخی از اهداف استراتژیک و فعالیت‌های عمده انجمن را می‌توان به شرح زیر بیان نمود:

1- ایجاد زمینه‌های مساعد و برقراری ارتباط با نهادهای رسمی و قانونی، مراجع دولتی، ملی، مقننه، قضایی، مجریه و مؤسسات دولتی و خصوصی در قالب مقررات قانونی و جلب توجه و پشتیبانی آنان در جهت نیل به اهداف انجمن.

2- همکاری با سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت و مؤسسات ملی و ارگان‌های رسمی از طریق ارائه نظرها و گزارش‌های کارشناسی و توصیه‌های فنی و قانونی، در تهیه و تدوین قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی و اقتصادی مرتبط با « نظام‌های نگهداری و تعمیرات » .

3- همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه‌ ارزیابی و بازنگری طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های علمی موضوع فعالیت انجمن.

4- اشاعه فرهنگ « نظام‌های نگهداری و تعمیرات نوین » .

5- ایجاد روابط حسنه و تسهیلات بین اعضاء انجمن برای همکاری مشترک بین آن‌ها در زمینه‌های مختلف.

logg01.jpg

6- سعی و اهتمام در ترغیب مراکز و مجتمع‌های تولیدی و صنعتی به رعایت استانداردهای صنعتی، دانش فنی و تکنولوژی روز جهت نگهداری و تعمیرات دستگاه‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد بهره‌برداری.

7- کوشش و برنامه‌ریزی در جهت ارتقاء سطح کیفی و دانشی فرهنگ « نظام‌های نگهداری و تعمیرات » در کشور از طریق تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی و تخصصی جهت شرکت‌ها، انتشار کتب و نشریات فنی و تخصصی، توسعه و تشویق فعالیت‌های پژوهشی.

8- بررسی تاًثیر نظام‌های « نگهداری و تعمیرات » بر روی وضع اجتماع و محیط زیست و آشنا کردن جامعه با محاسن استفاده از نظام‌های « نگهداری و تعمیرات نوین » .

9- کوشش در جهت همکاری متقابل با مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی و ایجاد ارتباط بین متخصصان این رشته به منظور همکاری و تبادل افکار.

10- ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی فنی (سیستم اطلاعات فنی و بانک‌های اطلاعاتی) و فراهم کردن تسهیلات لارم برای تبادل و گردش اطلاعات و تجربیات بین اعضاء و انجمن و سایر تشکل‌ها (انجمن‌ها، کانون‌های صنفی و تخصصی و آموزشی و ...) و مؤسسات و سازمان‌های آموزشی و تحقیقاتی داخلی و خارجی مرتبط با فعالیت‌های انجمن از طریق:

تهیه هرگونه اطلاعات و نشریات لازم مربوط به «نگهداری و تعمیرات» برای استفاده اعضاء انجمن و سایر انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی.

تاًسیس کتابخانه، انتشار کتب و نشریات فنی، تخصصی و مفید و گزارشات و خبرنامه‌های ادواری.

ایجاد ارتباطات علمی و تخصصی با انجمن‌ها و مجامع علمی بین‌المللی.

برگزاری گردهمایی‌های علمی و تخصصی در سطوح داخلی و خارجی مرتبط با «نت».

گردآوری آمار و اطلاعات در باره آخرین پیشرفت‌های علمی و فنی در زمینه فعالیت‌های «نت» و نشر آن‌ها و جلب توجه اعضاء نسبت به این پیشرفت‌ها.

11- بازآموزی مهندسین شاغل واحدها با دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت مرتبط با «نت».

ضمناً هریک از فعالیت‌های ذکر شده که احتیاج به اخذ مجوزهای لازم از مسئولین ذیربط داشته باشد، با کسب مجوز، رعایت شرایط و موارد قانونی اقدام خواهد شد.

ارسال نظر