|
کدخبر: 26545

اردبیل با ۷ غذا به رویداد گردشگری می‌آید

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل از معرفی هفت غذای سنتی این استان در نمایشگاه گردشگری ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، کریم حاجی زاده بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه هماهنگی برنامه های حضور اردبیل در نمایشگاه بین المللی گردشگری به خبرنگار مهر گفت: این مهم با هدف معرفی قابلیت های گردشگری غذا در اردبیل انجام می شود.

وی به مشارکت سرآشپزان ماهر در این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه که سه الی شش بهمن ماه در تهران برگزار می شود، غذاهای محلی اردبیل شامل پیچاق قیمه، تویوق موسامباسی، تورشو قورماسی، باسترما پیلو، گیلدیگ آشی، دوغا آشی و ساج چورکی معرفی می شوند.

gardesh92.jpg

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: علاوه بر این رسوم سنتی اردبیل از جمله موسیقی آشخلار، موسیقی آذری، حرکات موزون آذری، تکم گردانی و زندگی عشایر به عموم بازدیدکنندگان معرفی می شود.

حاجی زاده با تاکید به دایر بودن ۵۲ رشته صنایع دستی در این استان، بیان داشت: در نمایشگاه گردشگری در نظر داریم ورک شاپ تولید بافته های داری شامل ورنی، جاجیم و گلیم را برگزار کنیم.

وی همچنین به معرفی البسه بومی محلی استان اشاره و تاکید کرد: با توجه به شکل گیری حکومت صفوی در اردبیل البسه دوران صفویه در معرض بازدید قرار خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان به معرفی البسه عشایر نیز اشاره و تاکید کرد: از فرصت نمایشگاه برای معرفی سوغات و دم نوش های سنتی اردبیل استفاده خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها