|
کدخبر: 24287

رونمایی از 65 طرح فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

دبیر هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار اعلام کرد: ‌از 65 طرح تحقیقاتی و فناوری در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از خبرگزاری آنا، مجید متقی‌طلب در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار گفت:‌ در نمایشگاه امسال کشورهایی نظیر آذربایجان، قزاقستان و پاکستان با ما مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: در فرآیند آماده‌سازی هجدهمین نمیاشگاه سه هزار و 449 فناوری در سامانه ایران تکاب ثبت شدند که هزار و 804 فناوری متقاضی ارزیابی TRL بودند.

fanbazarrrr.jpg

دبیر هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار گفت: 300 داور طرح‌های تحقیقاتی این دوره را ارزیابی کردند، 65 دستاورد پژوهشی و فناوری برای رونمایی انتخاب شد. همچنین 65 کارگاه آموزشی در زمان برگزاری این نمایشگاه برپا خواهد شد.

وی اعلام کرد: چند ویژگی خاص این دوره از نمایشگاه رونمایی از اپلیکیشن راهنمای نمایشگاه، ‌راه‌اندازی غرفه جامعه نمایشگاه، ارزیابی غرفه‌ها، معرفی فناوری به سرمایه‌گذاران است.

متقی‌طلب افزود: همچنین نمایندگان صندوق‌های حمایت از الکترونیک و حمایت از پژوهشگران در این دوره از نمایشگاه حضور دارند و پژوهشگران با مراجعه به آنها می‌توانند از تسهیلات این صندوق‌ها برخوردار شوند.

مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز در این مراسم گفت: نسل امروز با نسل‌های قبل متفاوت است به همین دلیل موفقیت‌های امروز بسیار گسترده‌تر شده است و ما از این موفقیت‌ها حمایت می‌کنیم.

ارسال نظر