|
کدخبر: 24277

نمایشگاه چاپ به دست بخش خصوصی رونق می‌گیرد

عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ کشور در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته‌بندی از مشارکت بخش خصوصی و چهره‌های بین‌المللی در این دوره از نمایشگاه سخن گفت.

رضا منصوری، عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ کشور و مدیرعامل شرکت چاپ و نشر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش با اشاره به ویژگی‌های بیست و چهارمین دوره برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی گفت: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال شاهد تغییرات محسوسی هستیم. این تغییرات بیش از همه در بخش میهمانان خارجی و میزان مشارکت آنان در این دوره از نمایشگاه، نمایش دستاوردهای فناورانه و تازه‌های چاپ دیجیتال، فعالیت بیشتر صنف و بخش خصوصی به چشم می‌خورد.

mansori.jpg

منصوری با تاکید بر این نکته که حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی و شرکت‌های خارجی دو نقطه قوت مهم در این دوره از نمایشگاه به شمار می‌آید، افزود: ما با سرعت بیشتری در حال حرکت به سوی فناوری‌های روز صنعت چاپ هستیم. به عبارت دیگر نرم افزار و چاپ دیجیتال پررنگ‌تر از گذشته شده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ کشور همچنین با نگاهی به وضعیت برگزاری این دوره از نمایشگاه به کاستی‌ها و نقاط ضعف آن اشاره کرد و گفت: محیط برگزاری نمایشگاه با محدودیت‌های ترافیکی و تردد مواجه است. به همین دلیل امیدواریم با تغییر مکان برگزاری نمایشگاه در سال‌های آینده شاهد رشد و رونق این نمایشگاه باشیم. همچنین افزایش حمایت و مشارکت بخش دولتی در کنار تعیین تکلیف مدیریت این صنعت می‌تواند به رشد حوزه چاپ و بسته‌بندی کمک زیادی کند.

وی در پایان سخنان خود به بحث حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی پرداخت و اظهار کرد: صنعت چاپ سال به سال با مشارکت بیشتر بخش خصوصی مواجه می‌شود و می‌توان گفت که این موضوع یک نقطه قوت برای رشد صنعت چاپ به شمار می‌آید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها