|
کدخبر: 24109

نمایش غذاهای ایرانی در پاکستان

نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ و غذاهای جهان با حضور جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دفاع ملی پاکستان(N. D. U) گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، در این جشنواره ایرانی‌ها تلاش کردند با تبلیغ غذاهای سنتی، سوغات، صنایع دستی و لباس‌های محلی خود، بازدیدکنندکان دیگر کشورها را جذب کنند. در راستای معرفی فرهنگ کشورهای جهان، نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ مردم، سوغات و غذای سنتی کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دفاع ملی پاکستان گشایش یافت.

ghormehsabzi.jpg

در این جشنواره، کشورهایی نظیر ایران، عربستان سعودی، چین، برزیل، اردن، لیبی، لبنان، مالزی، نپال، نیجریه، عمان، سریلانکا، ترکمنستان، ازبکستان، انگلستان، زیمبابوه، آلمان، بنگلادش و مصر حضور یافتند. کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره و نمایشگاه یکروزه تلاش کردند که با تبلیغ غذاهای سنتی، سوغات، صنایع دستی و لباس‌های محلی خود، بازدیدکنندکان دیگر کشورها و بازدیدکنندگان داخلی پاکستان را به کشور خود جذب کنند.

غرفه جمهوری اسلامی ایران نیز از سوی سفارت کشورمان در پاکستان نسبت به معرفی عذا و فرهنگ ایرانی در این نمایشگاه اقدام کرد. در این جشنواره با ارائه غذاهای ایرانی نظیر 'شیرین پلو، چلوکباب، جوجه کباب، چلومرغ، شله زرد، کشک و بادمجان' و عرضه سوغات ایران نظیر پسته ایرانی و زعفران فرهنگ ایرانی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

همچنین تعدادی از اماکن تفریحی و گردشگری ایران نیز از سوی غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شد. غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه مورد استقبال بازدید‌کنندگان قرار گرفته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها