|
کدخبر: 23646

بازدید رییس‌جمهور اسلوونی از غرفه ایران در یک بازار بین‌المللی

بروت پاخور رییس‌جمهور اسلوونی با حضور در غرفه‌های صنایع دستی و غذاهای سنتی ایران از محصولات فرهنگی، هنری، صنایع دستی و غذاهای سنتی کشورمان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، بروت پاخور در گفت‌وگویی کوتاه با مرتضی درزی رامندی سفیر کشورمان صنایع دستی و هنری در غرفه ایران را تداعی‌کننده خاطره خوش سفرش به تهران در سال گذشته توصیف کرده و آن را سفری بیاد ماندنی خواند.

غرفه‌های محصولات فرهنگی، هنری، صنایع دستی و غذاهای سنتی ایران، امسال نیز در بیست و چهارمین نمایشگاه و بازارچه بین‌المللی اسلوونی موسوم به سیلا با استقبال گسترده بازدیدکنندگان اسلوونیایی و خارجی مقیم لوبلیانا مواجه شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه و بازارچه بین‌المللی اسلوونی موسوم به سیلا با هدف کمک به امور خیریه، با حضور انجمن‌های خارجی و مؤسسات فرهنگی اجتماعی اسلوونی و تعدادی از سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم از ۳۶ کشور خارجی از جمله جمهوری اسلامی ایران در سالن هتل یونیون شهر لوبلیانا پایتخت اسلوونی برگزار شد.

امسال هم جمهوری اسلامی ایران همچون روال چند سال اخیر با اهداف انسان ‌دوستانه و به منظور به نمایش گذاشتن بخشی از ویژگی‌ها و ابعادی از فرهنگ، تاریخ، تمدن، هنر و سنن کشورمان با عرضه برخی محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی در این نمایشگاه حضوری فعال داشت.

صنایع دستی و هنری ایرانی شامل محصولاتی چون قالی، گلیم، خاتم‌کاری، مینا کاری، قلم‌زنی، قلم‌کاری، پته دوزی، سفال، عروسک، ویترای، صنایع چرمی، مسی و برنجی از جمله محصولات ارائه شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه یک روزه بود.

همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه که به غرفه‌های غذاهای سنتی کشورها اختصاص یافته بود، برخی از غذاها، پیش غذاها، دسر و آش‌های سنتی کشورمان و همچنین برخی از محصولات غذایی و کشاورزی ایرانی مانند زعفران، پسته، خرما و نبات نیز در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار گرفت که با استقبال کم نظیری مواجه شد.

این سومین سال حضور ایران در این نمایشگاه و بازارچه بین‌المللی است. پس از استقبال سال‌های گذشته از غرفه جمهوری اسلامی ایران، سفارت کشورمان امسال نیز با هدف مشارکت در امور خیریه و همچنین معرفی فرهنگ و تمدن کهن ایران در نمایشگاه و بازارچه خیریه سال جاری در شهر لوبلیانا پایتخت اسلوونی شرکت کرد.

انجمن بین‌المللی زنان اسلوونی (SILA-IWCL) برگزارکننده این نمایشگاه و بازارچه است و بخشی از درآمد حاصل از فروش محصولات ارائه شده در غرفه‌های شرکت‌کننده صرف امور خیریه می‌شود.

ارسال نظر