|
کدخبر: 19329

حضور پررنگ ایران در نمایشگاه انرژی فراساحلی هلند

بزرگترین و مهم‌ترین رویداد صنعت فراساحلی نفت و گاز اروپا با حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی کار خود را در آمستردام هلند آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، هفدهمین نمایشگاه و کنفرانس انرژی فراساحلی ۲۰۱۷ Offshore Energy)) روز سه شنبه ۱۸ مهرماه جاری با حضور ۷۵۰ شرکت بین‌المللی از ۹۹ کشور جهان با هدف ارائه فرصت‌ها، توانمندی‌ها و انتقال فناوری‌های نو در عرصه فراساحل و انرژی‌های دریایی افتتاح شد.

درسال جاری ۱۸ شرکت ایرانی در قالب هیات‌های ده نفره از مدیران و متخصصان صنعت نفت و گاز فراساحلی در پاویون جمهوری اسلامی‌ایران این نمایشگاه حضور دارند.

دکترعلیرضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه با حضور در این نمایشگاه وپاویون جمهوری اسلامی‌ایران با مدیران شرکت‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه بین‌المللی بحث و گفت‌وگو نمود.

وی طی اظهاراتی در گفت‌وگو با نشریه تخصصی آفشور انرژی با اشاره به اقدام سفارت جمهوری اسلامی‌ایران در لاهه قبل از امضای برجام در برگزاری یکی از بزرگترین همایش‌های فراساحلی ایران در خارج از کشور در هلند تصریح نمود: بسیار خوشحالیم آن همایش، سنگ بنای حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های مرتبط با نفت وگاز در سال‌های بعد شد و در نمایشگاه امسال شاهد مشارکت گسترده شرکت‌های کشورمان هستیم.

سفیر کشورمان افزود: نمایشگاه و کنفرانس انرژی فراساحلی ازجمله فرصت‌هایی است که بستر لازم برای معرفی زمینه‌های همکاری با طرف‌های خارجی را فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: روابط دوجانبه ایران و هلند در دوره پسابرجام به مرحله نوینی وارد شده و دو کشور در راستای توسعه روابط، سیاست‌ها و برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارند. در این چارچوب بخش انرژی ازجمله زمینه‌های مستعد برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی‌ایران و هلند می‌باشد. سابقه همکاری‌ها در این حوزه وهمچنین ظرفیت‌های موجود دو کشور پشتوانه خوبی برای توسعه و افزایش همکاریها در این حوزه می‌باشد. به‌ویژه اینکه سیاست جمهوری اسلامی‌ایران دوری جستن از خام فروشی نفت و گاز و استفاده بهینه از این نعمت خدادادی می‌باشد. فناوری و سرمایه هلند می‌تواند کمک خوبی برای تحقق سیاست‌های کشورمان باشد. پاویون ایران در روز اول نمایشگاه میزبان جمع کثیری از متخصصین و بازدید‌کنندگان این رویداد مهم بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها