|
کدخبر: 17767

مدیر بازرگانی پتروشیمی قائد بصیر :

روسیه و آسیای میانه بازار ABS ایران شد

مدیر بازرگانی پتروشیمی قائد بصیر از کشورهای روسیه و آسیای میانه به عنوان مهمترین مشتریان گریدهای رنگی ABS پتروشیمی قائد بصیر یاد کرد و گفت: در شرایط فعلی پتروشیمی قائد بصیر تنها تولیدکننده انواع گریدهای رنگی ABS در سطح صنایع پتروشیمی ایران است.

مهندس «جواد مرادی» در گفتگو با پایگاه خبری گسترش با اشاره به ظرفیت 35 هزار تنی تولید محصولات پلیمری در مجتمع پتروشیمی قائد بصیر، گفت: سال گذشته بالغ بر 38 هزار تن انواع محصولات پلیمری شامل گریدهای متنوعی از ABS در این مجتمع پتروشیمی تولید شده است.

Zagros.jpeg

مدیر بازرگانی پتروشیمی قائد بصیر با اعلام اینکه پارسال بیش از 100 درصد ظرفیت اسمی در این مجتمع پتروشیمی تولید شده است، تصریح کرد: هم اکنون انواع گریدهای محصول پلیمری ABS در رنگ های مختلف در این مجتمع پتروشیمی تولید می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی پتروشیمی قائد بصیر تنها تولیدکننده انواع گریدهای رنگی ABS در سطح صنایع پتروشیمی ایران است، تاکید کرد: در تعدادی دیگر از شرکت‌های پتروشیمی صرفا ABS با یک رنگ تولید و عرضه می شود.

وی با اشاره به امکان تولید بیش از 100 گرید رنگی محصول ABS در پتروشیمی قائدبصیر، یادآور شد: هم اکنون 90 درصد محصولات تولیدی این مجتمع پتروشیمی برای تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی در داخل کشور عرضه شده و مازاد نیاز داخلی صادر می‌شود.

مرادی از ترکیه، روسیه، ازبکستان و کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز به عنوان مهمترین بازار صادرات انواع گریدهای ABS پتروشیمی قائدبصیر یاد کرد و افزود: خوراک این مجتمع پتروشیمی شامل اکرونیتریل، بوتادین یک و سه و استایرن منومر بوده که خوراک آکرونیتریل از خارج کشور تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون مشکلی برای تامین خوراک از داخل و خارج کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: محصولات ABS تولید پتروشیمی قائد بصیر در صنایع مختلفی همچون ساخت قطعات خودرو، لوازم خانگی، بهداشتی و پزشکی و ... کاربرد دارد.

گفتنی است، یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها