|
کدخبر: 16212

دامغان میزبان نمایشگاه ادوات کشاورزی

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: نمایشگاه ادوات کشاورزی و محصولات غذایی با اولویت محصول پسته همزمان با این جشنوراه در دامغان دایر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، رضا زارع زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های چهارمین جشنواره ملی پسته که در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریور ماه به میزبانی هلال احمر دامغان برگزار خواهد شد، تاکید کرد: در این دوره از جشنواره چهار سفیر و کاردار از کشورهای چین، روسیه، افغانستان و ونزوئلا، کشاورزان، کارشناسان، تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی و صنعتی حوزه تولید و عرضه این محصول در دامغان به عنوان مهد پسته ایران و جهان، حضور خواهند داشت و این فرصتی است تا نمایشگاه ادوات کشاورزی و تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: نمایشگاه عرضه محصولات، ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی دامغان با نگاه ویژه به تولید و عرضه پسته، برگزاری آیین شکر‌گذاری و تشکیل کارگاه‌های آموزش و بحث تجارت جهانی در حاشیه دو روز برگزاری چهارمین جشنواره ملی پسته برگزار خواهد شد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته دامغان خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی بزرگ محسوب می‌شود تا سرمایه گذران بخش کشاورزی بتوانند در استان سمنان سرمایه‌گذاری کنند چرا که زمینه برای این کار فراهم است.

زارع زاده از پیگیری جدی برای به ثبت جهانی رساندن محصول استراتژیک و طلای سبز پسته دامغان خبر داد و افزود: این امر از مهم‌ترین ره آوردهای برگزاری سه دوره جشنواره ملی پسته است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

وی با اشاره به کسب تجارب و دستاوردهای بسیار مثبت سه دوره از برگزاری این جشنواره در سالیان گذشته افزود: از دستگاه‌های اجرایی شامل جهادکشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار داریم در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره که مورد اقبال مردم و کشاورزان قرار گرفته همکاری و عزم خود را برای این همکاری جزم کنند.

پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار تن محصول پسته در دامغان برداشت شود که از این میزان ۵۰ درصد به صورت تازه فروشی و ۵۰ درصد باقیمانده در ۱۰۵ صنایع تکمیلی این شهرستان فرآوری و بسته‌بندی می‌شود.

Pistachios-NEW.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها