|
کدخبر: 14437

مهم ترین برنامه های نمایشگاه ملی صنایع دستی

مهم‌ترین برنامه‌های بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که از اول تا هفتم شهریورماه در محلی دائمی نمایشگاه‌ها در حال برگزاری است؛ اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، نخستین روز برگزاری این نمایشگاه به نام «پیشکسوتان صنایع دستی» نامگذاری شده بود که در این روز علاوه بر اجرای مراسم افتتاحیه، از استاد حسین علاقمندان پیشکسوت قلمزنی کشور تجلیل به عمل آمد.

دومین روز برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در روز پنجشنبه به عنوان روز" پیوند با هنرمندان عرصه سینما"، "روز گلستان" و "روز عشایر" نامگذاری شده است. در این روز نمایشگاه میزبان بازدید هنرمندانی از جمله ساره بیات خواهد بود و علاوه بر آن اجرای موسیقی اقوام آیین اقوام همچون رقص آیینی، جشن حنابندان، نوروزخوانی، لاله خوانی ترکمن، ذکر خنجر در کنار دوتار نوازی قزلباش از برنامه‌های روز دوم نمایشگاه ملی است. برگزاری نشست‌های مشترک و تجلیل از عشایر فعال حوزه صنایع دستی هم بخش دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز عشایر در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی است.

سومین روز از نمایشگاه ملی صنایع دستی که به نام "تجارت الکترونیک صنایع دستی" نامگذاری شده است از سایت Crowd founding رونمایی خواهد شد. همچنین در روزی که عنوان‌های روز" دانش‌بنیان صنایع دستی" و روز "شهر جهانی لالجین" را بر خود دارد، مراسم تجلیل از مریم میرزاخانی، دانشمند ایرانی و اطلاع رسانی درباره شهر جهانی لالجین انجام می‌شود.

عناوین «مادر صنایع دستی»، «تبریز ۲۰۱۸» و «تشکل‌های غیر دولتی صنایع دستی» بر چهارمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نامگذاری شده‌اند. در این روز از «ماه نسا شهسوار پور» پیرترین بانوی تولیدکننده صنایع دستی در نمایشگاه تجلیل می‌شود. همچنین اقلام فرهنگی استان آذربایجان غربی، شهر تبریز و لوگوی تبریز شهر جهانی فرش دستباف توزیع می‌شود. علاوه برآن نشست‌های مشترک مسولان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشکل‌های غیر دولتی فعال هم درروز چهارشنبه، چهارمین روز از نمایشگاه برگزار خواهد شد.

در پنجمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که نام روز «شهر جهانی اصفهان» را بر خود دارد، از دو اثر هنری استادان بدر السما و عابدی رونمایی خواهد شد. همچنین بسته‌های فرهنگی و آموزشی برای معرفی رشته‌های شاخص استان اصفهان توزیع می‌شود. علاوه برآن معاون صنایع دستی استان تهران هم در پنجمین روز از نمایشگاه ملی صنایع دستی، معاون صنایع دستی استان برای ارائه گزارش اقدامات و پرسش و پاسخ در محل برگزاری نمایشگاه حاضر می‌شود. در این روز که عنوان «مجلس و صنایع دستی» هم دارد اعضای فراکسیون گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی از بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید می‌کنند. پنجمین روز از نمایشگاه با عنوان «تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم» با تقدیر از مقام شهید محسن حججی همراه خواهد بود.

ششمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی هم که به نام‌های «روز شهر جهانی یزد» و «روز خانه ایرانی» نامگذاری شده است از کتاب زیلو رونمایی و بروشورهایی برای معرفی صنایع دستی اصفهان توزیع می‌شود. همچنین نشست‌های مشترکی برای بحث و بررسی در خصوص فضا‌سازی با بهره گیری از کالاهای صنایع دستی برگزار می‌شود.

در آخرین روز از نمایشگاه ملی صنایع دستی هم به نام «روز شهر جهانی مشهد» هم بسته‌های تبلیغاتی برای معرفی ظرفیت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان و پروژه پردیس فردوسی توزیع می‌شود.

کتاب فعالیت‌های معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شامل اهم اقدامات و فعالیت‌های چهارساله این معاونت هم در روز آخر این نمایشگاه رونمایی می‌شود. علاوه براین بیژن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملاقات‌های روزانه با هنرمندان این حوزه خواهد داشت.

بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران از اول تا هفتم شهریور ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها