|
کدخبر: 31926

سیف بر کنار می‌شود؟

رئیس کل بانک مرکزی نسبت به پیشنهاد پورابراهیمی برای برکناری او از سمت رئیس کل بانک مرکزی واکنش نشان داد.

گسترش نیوز: ولی‌الله سیف، در خصوص اظهارنظر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر وی توسط دولت، گفت: از پیشنهاد آقای پورابراهیمی استقبال می‌کنم؛ اما از وی سوال می‌کنم شما که کارشناس اقتصادی هستید، آیا معنای استقلال بانک مرکزی ، همین گونه اظهارنظرها و درخواست‌ها است؟!

وی افزود: از اینکه جناب آقای رئیس جمهور، فرد شایسته‌ای را برای اداره بانک مرکزی انتخاب و منصوب کنند، شخصاً استقبال می‌کنم؛ زیرا این حق طبیعی و اختیار قانونی ایشان است.

seyf.jpg

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد:نه تنها رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر نمایندگان، بلکه هر شهروندی حق اظهارنظر درخصوص عملکرد و جابه‌جایی یک مسئول کشور را دارد، اما این رئیس دولت است که با ارزیابی عملکرد همکارانش، نسبت به تداوم یا عدم ادامه همکاری تصمیم گیری می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه مدیریت حوزه پولی کشور در پنج سال گذشته، کار آسانی نبوده است، اظهارکرد: با این وجود و در شرایط دشوار داخلی و بین‌المللی و البته با حمایت دولت و شخص رئیس جمهور، دستاوردهای بزرگی در حوزه اقتصادی همچون تک رقمی شدن تورم پس از ۲۶ سال، ساماندهی موسسات غیرمجاز اقتصادی، رشد اقتصادی مثبت و در نتیجه ثبات و آرامش اقتصادی حاصل شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها